آموزش آشپزی/ طرز تهیه سالاد کدو

سالاد کدو سبز یکی از انواع سالادهای خوشمزه بین المللی است که معمولا برای استفاده در رژیم های لاغری و کاهش وزن تهیه می شود.

برای تهیه سالاد کدو سبز خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم، سپس به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند.

آموزش آشپزی/ طرز تهیه سالاد سیب زمینی سرخ کرده


در این مرحله پس از اینکه سیب زمینی ها پختند، آنها را زیر آب سرد می گیریم، سپس پوست اضافی شان را جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت حبه ای خرد می کنیم و درون کاسه سالاد خوری می ریزیم.

در این مرحله خیار، کدو سبز، خیار شور و پیاز را به صورت نگینی ریز یا درشت خرد می کنیم و به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم. در ادامه شوید را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ذرت به کاسه می افزاییم.


حالا مواد درون کاسه را به آرامی زیر و رو می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه برای تهیه سس سالاد، ماست را به همراه آب لیمو ترش، سرکه و مقداری نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

در این مرحله سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه سس اضافه می کنیم. حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه روی سالاد و سس را به صورت جداگانه سلفون می کشیم و در یخچال قرار می دهیم.

پس از گذشت یک ساعت که طعم مواد سس به خوبی با هم تلفیق شدند می توانیم سس را به سالاد اضافه کرده و سرو کنیم. به دلیل وجود سیب زمینی باید مواد را به آرامی مخلوط کنیم تا سیب زمینی ها له نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =