نشست خبری فیلم هوک / ریگی: سه سال بر موضوع داستان فیلم هوک فکر کردم 

کارگردان فیلم سینمایی هوک گفت: سه سال بر موضوع داستان هوک فکر کردم و گمان داشتم می‌توانیم فیلمی در زمینه بوکس در سیستان و بلوچستان بسازیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری فیلم هوک با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

در این نشست، حسین ریگی‌ کارگردان فیلم هوک اظهار کرد: در ۲۰ سال ورودم به فیلمسازی همیشه فریادم این بوده است که سیستان و بلوچستان چهره درستش در سینما نشان داده نشد، هیچ وقت دوربین با یک زاویه منصافه به سیستان و بلوچستان نرفت.

وی افزود: سه سال بر موضوع داستان هوک فکر کردم و گمان داشتم می‌توانیم فیلمی در زمینه بوکس در سیستان و بلوچستان بسازیم.

محسن آشتیانی پور بازیگر فیلم هوک در ادامه این نشست گفت: تشکر ویژه دارم از آقای ریگی عزیز که به بنده اعتماد کردند، اولین تجربه جدی من در سینما بوده است.

وی افزود: چون از بچگی در کنار پدر، پشت صحنه بازیگری و فیلمبرداری را تجربه کنم، کار با آقای ریگی برای من بسیار با ارزش بود. کاراکتر چالش بسیار بزرگی برای من بود زیرا در زمان کمی که داشتم باید می‌توانستم به لهجه بلوچی صحبت کنم.

سبحان رخشان بازیگر خردسال فیلم هوک، اظهار کرد: همیشه دوست داشتم فوتبالیست شوم، نمی‌دانم که چگونه به سمت بازیگری آمدم، آقای ریگی یکی از دوستان دایی بنده بودند و دایی‌ام من را به ایشان معرفی کردند.

وی افزود: فکر می‌کردم که بازیگری خیلی سخت است، اما آسانترین کاری بود که تا الان کردم.

ریگی کارگردان فیلم هوک در پاسخ به چرایی ضعیف بودن گویش بازیگران، گفت: بلوچی زبان هستش و ما برای اینکه به سراغ زیرنویس نرویم به سراغ لهجه رفتیم، قطعا نقطه ضعف‌هایی شاید در لهجه‌ها وجود داشته باشد.

کارگردان فیلم هوک بیان کرد: ۶۰ درصد جمعیت مردم ایران درباره سیستان و بلوچستان چیز دیگری را می‌دانند، واقعا این ظلمی است که در سینما به مردم سیستان و بلوچستان وارد شده است.

وی تصریح کرد: قرار بود بازیگران غیر چهره در فیلم حضور داشته باشند، اما بر اساس جلساتی که داشتیم برای اینکه فیلم بهتر دیده شود به سراغ بازیگران چهره رفتیم و آقای ژوله انتخاب من نبود اما الان از انتخاب ایشان راضی هستم.

ریگی‌ افزود: انتخاب بازیگران دو وجه دارد، غیر چهره و بومی و بخش دیگر ویترین فیلم و بازیگران چهره است.

کارگردان فیلم هوک عنوان‌ کرد: ما با دو فیلم در هوک مواجه هستیم، شاید بخش اول به دلیل اینکه پیشینه من کودک و نوجوان بود توانستم بهتر به تصویر بکشم.

ریگی تصریح کرد: من اگر ۵۰ تا فیلم هم بسازم یک رنگی از سیستان و بلوچستان هست، برای رویا پردازی کودکانی که در این استان زندگی می‌کنند و در حال حاضر درگیر فقر هستند. وظیفه من این است که یک تصویر درستی  را برای مردم از سیستان و بلوچستان نشان دهم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =