قیمت کاذب گوشت در این هفته ریزش خواهد کرد

پوریان گفت: قیمت کاذب گوشت در این هفته ریزش خواهد کرد. عرضه کنندگان با خارج کردن استخوان از گوشت، قیمت را افزایش می‌دهند اما اصل فروش گوشت گوسفندی با استخوان است.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، افشین صدر دادرس، با بیان اینکه در آخرین روزهای فصل تولید قرار داریم، گفت: ۶ ماه دوم سال عرضه دام کاهش پیدا می‌کند از این‌رو شاهد افزایش نرخ دام زنده و گوشت در بازار هستیم؛ اما شرایط خاص امسال باعث افزایش جهش گونه قیمت‌ها در دام و گوشت شده است.

افزایش خطر سرطان روده بزرگ با مصرف بالای گوشت قرمز

وی با اشاره به سوءاستفاده دلال‌ها از وضع موجود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد بخشی از التهاب موجود در بازار ناشی از زیادخواهی دلال‌هاست. شرکت پشتیبانی امور دام گوشتی، عرضه گوشتی که در تابستان امسال از دامداران خریداری کرده بود را آغاز کرد اما بهتر بود برای کنترل بازار عرضه گوشت منجمد را زودتر آغاز می‌کرد.

به گفته رئیس اتحادیه دام سبک؛ توزیع گوشت گرم با منشا داخلی در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است.

صدردادرس با تاکید بر جلو بودن قیمت گوشت نسبت به دام زنده، افزود: قیمت‌ گوشت کیلویی ۳۷۰ تا ۴۰۰  هزار تومان با قیمت دام زنده تناسب ندارد؛ میانگین کشوری قیمت دام زنده کیلویی ۱۳۰ هزار تومان است و با این قیمت فروش دامدار بره نر پرواری زیر نرخ تمام شده عرضه می‌کند.

وی افزایش قیمت نهاده‌ها بعد از حذف ارز ترجیحی را ۵۰۰ درصدی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: قیمت دام زنده با تورم نیز جلو نرفت و لازم است که دولت به وعده‌های که برای حمایت از دامدار داده بود عمل کند؛ اگر قیمت تمام شده پایین بیایید گوشت باقیمت کمتری به‌دست مصرف کننده خواهد رسید.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه قیمتی که دولت برای خرید گوشت به دامدار پیشنهاد می‌دهد منطقی نیست، گفت: فروش گوشت کیلویی ۲۲۰ هزار تومان واقعی نیست قیمت گذاری دستوری باعث شده است که عرضه در میادین اصلی کم و در نتیجه قیمت‌های در تمام سطوح عرضه بالا برود همچنین تعیین قیمت دستوری رغبت واردکنندگان را برای واردات گوشت کاهش داده است؛ به نظر می‌رسد عدم نگاه واقع‌بینانه به شرایط و تعلل در تصمیم‌گیری‌ها افزایش قیمت را به‌همراه آورده است.

صدردادرس با انتقاد از قیمتی که دولت برای خرید گوشت به دامداران پیشنهاد داده است، افزود: خرداد امسال دولت با جو کیلویی ۲ هزار تومان گوشت را از دامدار کیلویی ۲۲۰ هزار تومان خریداری کرد اما نمی‌دانم با چه منطقی می‌خواهد در بهمن گوشت را با جو کیلویی ۱۲ هزار تومان همچنان کیلویی ۲۲۰ هزار تومان از دامدار خریداری کند؟

همچنین در این رابطه رئیس منصور پوریان سردرگمی و جهش قیمتی در بازار گوشت و دام  را بی‌معنا دانست و افزود، گفت: دامداران افزایش قیمتی برای گوشت منجمد اعمال نکردند؛ اما متاسفانه موج‌های روانی در افزایش نرخ گوشت منجمد در بازار ادامه‌دار دارد

وی با اشاره به زایش‌ها قابل توجه در زمستان امسال، گفت: پرسش اصلی این است چرا با عرضه گوشت گرم و منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام اثرات آن در بازار ملموس نشده است. کشور با کمبود گوشت مواجه نیست و ذخیره‌سازی گوشت از سوی بخش خصوصی و دولت قابل توجه است و کمبودی در این زمینه نداریم و نباید شاهد جهش گسترده قیمت گوشت باشیم از این رو به نظر می‌رسد عده‌ای جهت سوء استفاده کردن از این موضوع قیمت لاشه خروجی از کشتارها را افزایش داده‌اند.

منصور با تاکید بر اینکه تزریق گوشت در این هفته به بازار افزایش پیدا می‌کند، گفت: قیمت کاذب گوشت در این هفته ریزش خواهد کرد. عرضه کنندگان با خارج کردن استخوان از گوشت، قیمت را افزایش می‌دهند اما اصل فروش گوشت گوسفندی با استخوان است و با خارج کردن استخوان می‌خواهند گوشت را بالای ۳۵۰ هزار تومان کنند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1170170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      سلام .دلیل گرانی درسته دلال هست ولی چون نهاده دولتی دس دامدار واقعی نرسید.دامداران اکثرا دام خود را به کشتارگاه فرستادن توجه بفرمید همین برج ۷قیمت گوشت دو برابر قیمت مرغ در کیلو بود.الان دیگه باید فکر اساسی کرد صنعت دامپروری از بین نرود اگر خدمت صادقانه ودر نظر گرفتن خدا باشه همه چیز درس میشود ولی اگر فکر اساسی نشود درسته مرتع برای چراندن بوجود امده ولی دامی برای چراندن نمانده نسبت به قبل.دولت محترم لطفا فکری بفرمایید.یارانه گوشت به مردم .چون نهاده درس تقسیم نمیشود وام هم فایده نداره.چون دیدم.طرف وام گرفته بعد دامداری جمع کرده .تنها راه مانده یارانه به مردم تشکر