حمایت از پژوهشگران در مراکز رشد در حد حرف است/ اختصاص کمک‌های مشاوره‌ای به کارآفرینان در دانشگاه آزاد اسلامی

یک پژوهشگر با بیان اینکه حمایت‌ها از پژوهشگران در مراکز رشد در حد حرف است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی  در راستای کمک‌های مشاوره‌ای و راهنمایی اقدام کرده است.  

حسام حسینی، پژوهشگر در مرکز رشد و صاحب سه ایده در حوزه‌های آموزشی و کمک آموزشی مدارس ابتدایی است. وی درباره پژوهش‌های انجام شده به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت:  در سال‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا و آموزش‌های غیرحضوری دانش آموزان در یادگیری جدول ضرب مشکل دارد. در حالی که یادگیری جدول ضرب مفهومی است.

عدم تمکن مالی صاحبان ایده در مراکز رشد/ برای پرورش ایده‌ها، تجهیزات آزمایشگاهی مناسب در اختیار متقاضیان قرار نمی‌گیرد

این پژوهشگر درباره تولید نرم‌افزار برای آموزش مفهومی جدول ضرب به دانش آموزان افزود: دانش آموز از طریق این نرم افزار جواب را متوجه شده و عدد در قسمت مورد نظر جایگزین می‌شود. همچنین عدد و چگونگی ضرب در جدول نمایش داده می‌شود.

به گفته این پژوهشگر ایده های دیگر در زمینه تولید دستگاه چایی‌ساز برای استفاده در طبیعت و یخ‌ساز قابل حمل است. برای مثال در این نوع یخساز به مدت نیم ساعت یک لیتر آب به یخ تبدیل می‌شود. همچنین یک کوهنورد یا مغازه دار یا افراد در مشاغل مرتبط برای  حمل  بین جاده‌ای دارو می توانند از این دستگاه استفاده کنند. هرچند هزینه‌های تولید اولیه این محصولات گران است. برای مثال حتی یکی از ایده‌ها هم با عنوان کمباین نخود به دلیل هزینه‌های گران  از تولید خارج شده است.

حسینی تاکید کرد: هم اکنون دانشگاه از لحاظ کمک‌های مشاوره‌ای و راهنمایی اقدامات فراوان انجام داده است. هرچند بحث اولیه ما برای پیشرفت اقدامات در راستای تامین هزینه‌های اقتصادی است.

این پژوهشگر ادامه داد: مشکلات متعدد بر سر راه مخترع و ایده پردازان وجود دارد. برای مثال باید بر سر موعد مقرر وام اخذ شده تسویه شود و از سوی دیگر ایده پرداز باید در راستای پیش برد ایده فعالیت کند! بزرگترین مشکل مراکز رشد عدم تامین بودجه است. باید بتوان بودجه را تامین کرد تا به سود دست یافت و به طور معمول این  روند دو سال طول می کشد.

وی درباره ارتباط با صنعت برای فعالیت در صنایع پیشرفته گفت: طراحی صنعتی هزینه‌بر است و طرح تجاری صنعتی و قطعات هم باید ریخته‌گری شود. هزینه ساخت کارگاه و قطعات هم باید مورد بررسی قرار گرفته و برای ارائه  طرح مناسب مورد توجه قرار بگیرد. از سوی دیگر در صورت اخذ وام به ضامن نیاز داریم.  شعار دانشگاه در مراکز رشد کمک به تولید نمونه اولیه است. هرچند هم اکنون کارها مسکوت مانده و به دنبال دیگر کارها برای تامین معاش رفتیم.

حسینی تاکید کرد: برای تولید نمونه اولیه محصول تولیدی تامین مبلغ کمتر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان کفایت می‌کند. همچنین برای راه اندازی کارگاه یک میلیارد و نیم بودجه نیاز است. حمایت‌ها از پژوهشگران در مراکز رشد در حد حرف است.  برای  مثال تامین بودجه در حد اختصاص یک اتاق، اینترنت و مشاوره‌ها در زمینه‌های متعدد اوج اقدامات و خدمات رسانی است، چون بودجه وجود نداشته و نمی‌توان هزینه‌ها را تامین کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =