جریمه ۱۴ هزار میلیارد تومانی یک خودروساز

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: یک شرکت خودروساز به دلیل گران‌فروشی به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان جریمه و نیز برگشت پول‌هایی که بابت فروش خودرو از مردم گرفته محکوم شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آیین افتتاح برخط ساختمان ادارات سازمان تعزیرات حکومتی در استان‌های گلستان (شهرستان‌های کلاله و آغ‌قلا) و زنجان (شهرستان طارم) همچنین رونمایی از میز خدمت الکترونیک سازمان تعزیرات حکومتی، سایت سازمان تعزیرات حکومتی و پورتال داخلی سازمان تعزیرات حکومتی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۶ بهمن در محل این سازمان برگزار شد.

احمد اصانلو؛ رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان سخنانی در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی طی ۲۸ سال از زمان از تأسیس آن با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به خصوص در ۸ سال گذشته و دولت قبل کاملاً تضعیف شد و اختیارات لازم برای نظارت بازار را از آن گرفتند و امروز هم نمی‌تواند بر بازار نظارت داشته باشد.

تدوین دستورالعمل تنظیم بازار خودرو

وی افزود: در نتیجه قوانین بعدی که به ویژه از سال ۹۲ به بعد در حوزه نظارت بر بازار وضع شد جایگاه سازمان تعزیرات حکومتی تنزل یافت و صرفاً ‌به مرجع رسیدگی به تخلفات حوزه بازار تبدیل شد و همین رویکرد در ساختارها و منابع انسانی و ساختمان‌ها و تجهیزات سازمان تعزیرات حکومتی هم اتخاذ شد و نتیجه اش این شد که علی غم پیگیری یک سال اخیر و دستورهای ریاست جمهوری و وزیر دادگستری، هنوز آن ایده‌هایی که برای کارآمدی سازمان تعزیرات حکومتی داشتیم انجام نشده است.

اصانلو ادامه داد: در حال حاضر ۲۷۰ شهرستان فاقد اداره هستند و حدود ۸۰ درصد ساختمان‌های تعزیرات در استان‌ها استیجاری هستند. همچنین ۶۶ درصد پست‌های اداری و مدیریتی سازمان تعزیرات حکومتی خالی هستند و علیرغم تلاش مدیران قبلی مجموعه، تعزیرات حکومتی برای گرفتن امکانات و بودجه و نظم‌بخشی به ساختار اداری به دلیل نگاه دولت قبل به تعزیرات نتیجه‌بخش نبوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =