کنایه محمد خاتمی به میرحسین موسوی

خاتمی به تازگی در بیانیه‌ای نوشته که از طریق همین قانون اساسی، اصلاحات میسر است. این گفته وی کنایه‌ای به میرحسین موسوی و بیانیه‌ای اخیر وی است که گفته بود قانون اساسی باید تغییر یابد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در بیانیه‌ای که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرده، تلویحا به متن منتشر شده از میرحسین موسوی هم واکنش داده و در کنایه‌ای به او که درخواست‌های فراقانونی مطرح کرده نوشته است: می توان سیاهه بلندی از پیشنهادهای اصلاحی را ارائه داد و با توجه به شرایط و مقتضیات، آنها را اولویت بندی و زمان بندی کرد. اصلاحاتی که منوط به تغییر و اصلاح قانون اساسی نیست بلکه با بازگشت به همین قانون اساسی اینهمه اصلاحات میسر است.

رئیس دولت اصلاحات در بخش دیگری از بیانیه خود تلاش‌ها برای براندازی را ناممکن دانسته و با اشاره به قطبی که «همه چیز سیاه و وحشتناک جلوه داده می شود و مشکل اصلی را خود نظام و راه حل را براندازی آن می داند» معتقد است: هرچند اعتراض ها نسبت به نابسامانی ها در حوزه های مختلف قابل درک است ولی با اندک تأملی مشخص می‌شود به لحاظ توازن قوا و امکانات و توانی که حکومت دارد براندازی (مکانیکی) آن ممکن نیست و شعار براندازی بهانه بیشتر پدید می آورد برای ایجاد تنگناها و محدودیت های فضای آزاد و افزوده شدن آسیب های فراوان بر آسیب‌های پیشین.

به نظر سیدمحمد خاتمی «بر فرض که جریانی پیدا (یا تدارک دیده شود) که امکاناتی را فراهم آورد و ننگ وابستگی به بیگانه ای را که ابداً آزادی و پیشرفت ملت و کشور مدّنظر او نیست بپذیرد» اما به اعتقاد رئیس دولت اصلاحات «حاصل کار جز آشفتگی، هرج و مرج و جنگ داخلی و خون و خرابی و آسیب دیدن بیشتر کشور و افزوده شدن بر رنجهای تابسوز ملت نخواهد بود و ایران عزیز به سرنوشتی بدتر از آنچه در بسیاری از کشورها پیش آمده است دچار خواهد کرد.»

خاتمی 50 روز پس از آغاز اعتراض‌های رادیکال و خشن خیابانی نیز گفته بود براندازی نه ممکن است نه مطلوب و حالا دوباره سخنان خود را تکرار کرده و این در حالی است که در روزهای آغازین اتفاقات اخیر صفحه‌ منسوب به او در فضای مجازی به‌شکل تمام‌قد از تجمعات حمایت کرده و تعابیری اسطوره‌گونه درباره بانیان آن به‌کار برده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =