تربیت تشکیلاتی از بی‌تفاوتی نسل جوان نسبت به اتفاقات کشور جلوگیری می‌کند/ برگزاری دوره توانمندسازی ویژه تشکل‌های دانشجویی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است که فعالیت تشکل‌ها و تربیت دانشجوی تشکیلاتی، می‌تواند از بی‌تفاوتی نسل جوان نسبت به اتفاقات و جریانات کشور جلوگیری کند.

محمدامین حمزوی نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات نظارت بر تشکل‌های استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از اهواز اظهار کرد: درحال برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با اداره کل تشکل‌ها و معاونت فرهنگی دانشجویی هستیم تا در آاسفند ماه، دومین دوره نخبه‌پروری ویژه تشکل‌های دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان را به میزبانی اهواز برگزار کنیم.

فعالین دانشجویی بازوان فکری دانشگاه هستند

وی تصریح کرد: خوشبختانه در اولین مرحله این دوره که به میزبانی واحد آبادان برگزار شد، توانستیم تجربیات خوبی را کسب و نقاط قوت و ضعف خود را در دوره‌های آموزشی و تشکیلاتی شناسایی کرده تا در برگزاری دوره‌های بعدی با توان بیشتر و کیفیت بهتر آن را برگزار کنیم.

حمزوی افزود: مدت زمان این دوره ۳ روز است و دانشجویان در مباحثی همچون شناخت و کاربرد رسانه در تشکیلات، جریان شناسی سیاسی، روش کار تشکیلاتی، شناخت شبهات فرهنگی و سیاسی روز، مبانی اندیشه تشکیلاتی رهبری و روش شبکه‌سازی در تشکیلات را در قالب کارگاه‌های تخصصی آموزش خواهند دید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از برگزاری این دوره، توانمندسازی و فهم ضرورت و علاقه مندشدن مضاعف دانشجویان به خصوص اعضای تشکل‌های دانشجویی به کار تشکیلاتی، آشنایی  بیشتر و بهتر با کار تشکیلاتی و فهم ارکان اصلی آن، تسلط و توانمند شدن به نحوه اداره یا کار در یک مجموعه تشکیلاتی و تحلیل و بررسی شیوه اداره تشکیلاتی مجموعه‌های انقلابی در اندیشه بزرگان است. این مباحث باعث فهم هر چه بهتر از فضای اطراف خود و جامعه خود برای دانشجویان خواهد شد که از بی‌تفاوتی قشر جوان نسبت به جریانات و اتفاقات پیرامون جلوگیری می‌کند.

به گفته او، ماحصل چنین دوره‌هایی تربیت نیروهای جوان، کارآمد و جریان ساز در دل دانشگاه و سطح جامعه خواهد بود.

خبرنگار: محمدعلی بنی سعید

انتهای پیام/

کد خبر: 1170231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =