تشکل‌های دانشجویی پایه‌های اصلی جهاد تبیین در دانشگاه هستند/ لزوم ایجاد بستری برای شنیدن حرف شهروندان

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با بیان این که تغییر در جامعه از دانشگاه و حوزه شروع می‌شود، گفت: تشکل‌های دانشجویی پایه‌های اصلی جهاد تبیین در دانشگاه هستند.

حجت السلام جواد مهدوی نسب رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ایام چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) یک ایدئولوژی ایجاد کرد. انقلاب اسلامی با رهبری امام یک ایدئولوژی مبنی بر حکومت دینی بر پایه جمهوریت مردم و بر گرفته از الهامات، وحی قرآن، احادیث و یافته های دینی ایجاد کرده است.

فعالین دانشجویی بازوان فکری دانشگاه هستند

وی پیروزی انقلاب را خواست خدا دانست و  با نگاهی به تاریخچه چند سال ابتدایی انقلاب افزود: افرادی با ایجاد حوادثی چون ترور، کودتا و جنگ به دنبال آن بودند تا این انقلاب زمین بخورد اما موفق نشدند. امروز نیز متاسفانه دشمنان با در دست داشتن ابزارهای رسانه‌ای بسیار قوی و با یک دیکتاتوری در بحث رسانه همیشه سعی داشته پیشرفت‌های کشور را کوچک و احیانا شکست‌ها وکمبودهای ما را بزرگ جلوه دهند.

رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان رضوی بیان کرد: مردم از آنچه که دارند لذت نمیبرند زیرا دشمن در تلاش است کشور ما را بدبخت و عقب مانده و چند کشورهای دیگر را بهشت آرمان و آرزوها جلوه دهد. ایستادگی ۸ ساله در جنگ تحمیلی عراق یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی است. از دیگر دستاوردها میتوان در حوزه نظامی اشاره کرد که به دلیل طبقه بندی موضوعات، این مطالب توسط نظامیان قابل بیان نیست.

مهدوی نسب تصریح کرد: جهاد تبیین امری فوری و قطعی است. اگر ما تببین نکنیم دشمنان برای ما تبیین خواهد کرد. باید بستری برای شنیدن حرف شهروندان فراهم شود تا بدون ترس مشکلاتشان را بیان کنند، یکی از این بسترها برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مساجد و دانشگاه‌های کشور است.

تغییر در جامعه از دانشگاه و حوزه شروع می‌شود

او دانشگاه و حوزه را موتور محرکه جامعه خواند و تصریح کرد: اگر قرار باشد تغییری در جامعه رخ دهد آن تغییر توسط دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است. اساتید و تشکل‌های دانشجویی پایه‌های اصلی جهاد تبیین در دانشگاه هستند اما متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل بیماری کرونا، در بین تشکل‌های دانشجویی فاصله افتاده است.

رئیس نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به این که دانشجو صدای ملت است، خاطرنشان کرد: خواستار آن هستیم تا تشکل‌های دانشجویی ایام دهه فجر را طلایی شمرده و بدون تضعیف دولت، مطابات مردمی را از مسئولین پیگیری کنند.

مهدوی نسب در رابطه با حوادث اخیر کشور تشریح کرد: این اتفاقات آبروی جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کرد. هرچند اقلیت بودند اما چهره جمهوری اسلامی را خدشه‌دار و دشمنان را امیدوار کرد. متاسفانه رسانه‌های داخلی نتوانستند مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری وضعیت کشور را در جریان اغتشاشات اخیر تبیین کنند و دشمنان قصد داشتند در مواردی کشته سازی کنند و اوضاع کشور را متشنج جلوه دهند.

حجت الاسلام مهدوی نسب افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که با تعطیل شدن بستر کسب و کار در شبکه های اجتماعی، ضربه سنگین و خساراتی به شهروندان وارد شده است. نمایندگان و هیئت دولت قدمی بردارند تا نتیجه آن در زندگی شهروندان ملموس باشد. امیدواریم در آینده نه چندان دور با وعده‌های دولت در بحث مسکن و اشتغال شاهد اتفاقات خوبی در جامعه باشیم. یادمان نرود افرادی که پای این انقلاب ایستاده‌اند، قشر آسیب پذیر جامعه هستند که گاهی کارد به استخوانشان رسیده اما از انقلاب و رهبر خود دست نکشیده‌اند.

خبرنگار:علی بابازاده

انتهای پیام/

کد خبر: 1170255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =