جمهوری‌خواهان به دنبال محکوم کردن بایدن

منتقدان بایدن ادعا می‌کنند که رئیس‌جمهور این کشور به سرعت آمریکایی‌ها را در مورد بالون نظارتی چینی که هفته گذشته بر فراز آمریکا در حرکت بود، آگاه نکرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جمهوری‌خواهان در کنگره در حال بررسی ارائه قطعنامه‌ای هستند که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را به‌خاطر نوع رسیدگی به موضوع بالون‌های نظارتی چین محکوم می‌کند.

نماینده مجلس آمریکا خواستار استعفای بایدن شد

به گزارش «دیلی میل»، دست‌کم دو گزارش تأیید می‌کنند که قطعنامه انتقادی از بی‌عملی بایدن می‌تواند در اوایل روز سه‌شنبه مطرح شود.  

منتقدان بایدن می‌گویند که رئیس‌جمهور این کشور به سرعت آمریکایی‌ها را در مورد بالون نظارتی چینی که هفته گذشته بر فراز آمریکا در حرکت بود، آگاه نکرد.

چین اعلام کرده است که این بالون صرفاً یک بالون هواشناسی بوده که مسیر خود را گم کرده بود.

حضور این بالون تا زمان سرنگونی آن توسط ارتش آمریکا، توسط کاخ سفید فاش نشد.

در همین حال، چین واشنگتن را متهم کرده که با استفاده از زور بی‌رویه برای ساقط کردن بالون نظارتی این کشور، پیشرفت مضر در روابط دوجانبه حاصل شده است.

«ژی فنگ»، معاون وزیر خارجه چین در اعتراض به اقدام آمریکا به دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در پکن گفت: چین به شدت با چنین رفتاری مخالف است و از آمریکا می‌خواهد که اقدامات را تشدید نکند.

وی گفت: آنچه آمریکا انجام داده به طور جدی بر تلاش‌ها و پیشرفت هر دو طرف در ثبات روابط چین و آمریکا از زمان نشست بالی تأثیر گذاشته و به آنها آسیب وارد کرده است.

وی همچنین گفت: از آمریکا می‌خواهیم اقدامات بیشتری که به منافع چین آسیب می‌زند، انجام ندهد و تنش‌ها را تشدید یا گسترش ندهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =