مجوز واحدهای ارائه دهنده آموزش بی‌کیفیت در مدارس عالی مهارت باطل می‌شود/ استقبال متقاضیان از رشته‌های صنایع دستی، صنایع خودرو و مهارت زندگی

رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مجوز واحدها ارائه دهنده آموزش بی‌کیفیت باطل می‌شود، گفت: متقاضیان از رشته‌های صنایع دستی، صنایع خودرو ، مهارت‌های زندگی و زبان انگلیسی در مدارس عالی مهارت استقبال می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مدارس عالی مهارت از سال گذشته به شکل آزمایشی آغاز بکار کرده و  از سالجاری به شکل رسمی فعالیت‌ها در این زمینه شروع شده است. سید محمد بطحایی، معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی هم در یکم بهمن سالجاری با بیان اینکه هنوز از فعالیت مدارس عالی مهارت رضایت چندان نداریم، گفت: بسیاری از مدارس به رغم کسب مجوز شروع بکار نکرده و مورد استقبال هنرجویان قرار نگرفتند  و باید مهارت آموزی از سوی آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار بگیرد. البته برخی از افراد در زمینه بکارگیری اساتید کم تجربه در این مدارس نگرانی دارند و همین امر آنها را نسبت به شرکت به این دوره‌ها دلسرد کرده است.

دلایل کم توجهی به مدارس مهارتی چیست؟

سیدحاتم مهدوی نور، رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی درباره بکارگیری اساتید مجرب برای تدریس در مدارس عالی مهارت به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: بر اساس ضوابط مندرج در  آیین نامه استاد دانشگاه به تدریس در این مدارس نمی‌پردازد، بلکه در این مدارس به استاد کار یا فردی ماهر برای فعالیت خود نیاز داریم. در صورت بروز هر گونه نارسایی در زمینه تدریس  واحد مربوطه معرفی و مجوز فعالیت آن باطل می‌شود.

وی افزود: باید از استاد کارهای ماهر برای تدریس در این مدارس استفاده شود. این افراد برای تایید فعالیت باید مدرک مربیگری از سازمان فنی و حرفه‌ای یا مدرسه عالی تربیت مربی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرده باشند. با این تفاسیر اساتید فعال در این مدارس ماهر هستند. البته شاید در برخی واحدها تخلفات بروز کند، اما در صورت اطلاع سازمان با واحد متخلف برخورد می‌شود. اصل بر بکارگیری  اساتید ماهر و با تجربه در آموزش است.

رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارتی و کار بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اساتید غیرمجرب نباید در این واحدها به تدریس بپردازند، ادامه داد: در وضعیت کنونی با توجه به تبلیغات متعدد و فعالیت مناسب در استان‌ها شاهد  استقبال مناسب هستیم. هرچند در برخی از مدارس هم به دلیل عدم تبلیغات مناسب استقبال از فعالیت‌ها را شاهد نیستم. در وضعیت کنونی به دنبال ارزیابی مدارس هستیم.

مهدوی نور با بیان اینکه تاکنون استقبال از مدارس مهارتی مناسب بوده است، افزود: این مدارس با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در زمینه رشته‌های مورد نیاز بازار کار به ارائه آموزش می‌پردازند. برای مثال هم اکنون ۱۱۰ مدرسه عالی مهارتی در حوزه‌های مختلف آموزش فعال است. هم اکنون در حوزه صنایع دستی، صنایع خودرو، مهارت‌های زندگی و زبان انگلیسی  شاهد استقبال مناسب متقاضیا هستیم. درضمن آموزش‌ها در این مدارس بر اساس نوع رشته تحصیلی به شکل مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170406

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =