مصرف این دارو باعث جوان‌سازی خون می‌شود

یک مطالعه جدید نشان داده است که یک داروی آرتریت موجود می‌تواند به طور موثر سلول‌های بنیادی خون را جوان‌سازی کند و فواید تزریق خون جوانی را تقلید کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پژوهشگران اخیراً نشان داده اند که در چیزی شبیه به دیستوپیایی علمی تخیلی است که تزریق خون جوان می تواند سلامت افراد مسن را بهبود بخشد. یک مطالعه جدید نشان داده است که یک داروی آرتریت موجود می‌تواند به طور موثر سلول‌های بنیادی خون را جوان‌سازی کند و فواید تزریق خون جوانی را تقلید کند.

روش‌های صحیح استفاده از لوسیون صورت

دانشمندان با تزریق خون به موش‌های مسن از موش‌های جوان آزمایش کردند و دریافتند که این کار توانایی‌های شناختی را بهبود می‌بخشد، طول عمر را افزایش می‌دهد و بیماری را به تاخیر می‌اندازد.

محققان دانشگاه کلمبیا، کمبریج و UC سانفرانسیسکو چگونگی جوانسازی کل سیستم تولید خون را بررسی کردند.

امانوئل پاسگوئه، نویسنده مسئول این مطالعه گفت: «سیستم خونی پیر، به دلیل اینکه ناقلی برای بسیاری از پروتئین‌ها، سیتوکین‌ها و سلول‌ها است، پیامدهای بد زیادی برای ارگانیسم دارد. یک فرد ۷۰ ساله با سیستم خونی ۴۰ ساله می تواند طول عمر بیشتری داشته باشد، اگر نه عمر طولانی تری داشته باشد.

سلول‌های خونی توسط سلول‌های بنیادی واقع در مغز استخوان تولید می‌شوند و تیم تحقیقاتی را با کاوش در محیط یا «طاقچه» که این سلول‌های بنیادی در آن وجود دارند و چگونگی تغییر آن در طول پیری در موش‌ها آغاز کردند. آنها دریافتند که با گذشت زمان، طاقچه بدتر می شود و تحت تأثیر التهاب قرار می گیرد، که سلول های بنیادی خون را مختل می کند.

با بررسی دقیق تر، دانشمندان یک سیگنال التهابی خاص به نام IL-۱B را شناسایی کردند که برای آسیب رساندن به سلول های بنیادی خون حیاتی است و از آنجایی که این سیگنال در حال حاضر در سایر شرایط التهابی، مانند آرتریت روماتوئید نقش دارد، در حال حاضر داروهایی در استفاده گسترده وجود دارند که آن را هدف قرار می دهند.

مطمئناً، محققان از یک داروی آرتریت به نام anakinra برای مسدود کردن IL-۱B در موش‌های مسن استفاده کردند و دریافتند که سلول‌های بنیادی خون به حالت جوان‌تر و سالم‌تری بازگشتند. این به بهبود وضعیت طاقچه، عملکرد سلول های بنیادی خون و بازسازی سلول های خونی کمک کرد. این درمان زمانی که این دارو در طول زندگی موش‌ها تجویز می‌شد، بهتر عمل می‌کرد، نه فقط زمانی که آنها قبلاً پیر بودند.

البته، هنوز روزهای اولیه برای این تحقیق است و نتایج آزمایش‌های حیوانی همیشه برای انسان قابل ترجمه نیست. اما این تیم خوشبین است که آزمایش بالینی می تواند زودتر انجام شود، زیرا این دارو در حال حاضر در انسان استفاده می شود.

پاسگوئه گفت: درمان بیماران مسن با داروهای ضد التهابی که عملکرد IL-۱B را مسدود می‌کنند، باید به حفظ تولید خون سالم‌تر کمک کند.
منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1170415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =