نظری: منابع درآمدی تمام هزینه‌های پیش‌بینی شده کشور باید شفاف باشد

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: منابع درآمدی تمام هزینه‌های پیش‌بینی شده کشور باید مشخص و شفاف باشد که لحاظ کردن این موضوع منجر به رفع مشکل کسری بودجه خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علیرضا نظری با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در مسئله کسری بودجه، موضوع تعهدات مالی بدون وجود منابع قابل اطمینان کاملاً مؤثر است و باید متوقف شود، اظهار داشت: متأسفانه هر سال با کسری بودجه مواجه می‌شویم که علت این مسئله آن است که در بودجه یکسری هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن منابع درآمدی قطعی و قابل اعتنا در نظر گرفته می‌شود.

خدابخشی: سقف بودجه ۱۴۰۲ افزایش نمی‌یابد

وی تأکید کرد: کسری بودجه منجر به تورم و خلق پول بدون پشتوانه می‌شود و تورم ناشی از کسری بودجه دامن‌گیر اقشار ضعیف جامعه می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با توجه به نقیصه‌ای که در ساختار بودجه وجود داشت و هر سال منابع ضعیفی در بودجه در نظر گرفته می‌شد، ما در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مراقبت‌های لازم را انجام دادیم و امسال از جمله سال‌هایی است که تا الان بیشتر منابع بودجه محقق شده است و کسری بودجه نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر احیاناً تا پایان سال مقداری کسری بودجه داشته باشیم، صرفاً به واسطه این است که اواسط امسال موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت پیش‌بینی شد و منابع برخی از بخش‌ها جایگزین این موضوع شد و ممکن است این جایگزینی منشأ کسری بودجه شود، اما به صورت کلی ما به سمت کاهش محسوس کسری بودجه حرکت کردیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده هم حتماً به صورت دقیق این موضوع را لحاظ خواهیم کرد و منابع درآمدی بودجه باید واقعی باشد. ما باید بتوانیم این فرآیند غلطی را که هر سال در بودجه اتفاق می‌افتاد و هزینه‌هایی بدون توجه به منابع در نظر گرفته می‌شد، از بین ببریم تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

وی اظهار داشت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که عملاً برای تمام هزینه‌های پیش بینی شده کشور، منابع درآمدی آن مشخص و شفاف باشد که لحاظ کردن این موضوع منجر به رفع مشکل کسری بودجه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =