اندیشکده حکمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد افتتاح شد

هفتمین اندیشکده حکمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری ایسکانیوز از بجنورد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی و واحد بجنورد در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی استان خراسان شمالی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی امکانات، تجهیزات و پتانسیل های مناسبی برای انجام فعالیت های پژوهشی، علمی، فرهنگی و ... دارد.

اندیشکده مهدویت در دانشگاه آزاد بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

کاظمی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی و  واحد بجنورد با حضور اعضای هیئت علمی زبده، توانمند و خبره توانسته به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر خراسان‌شمالی سطح کیفی و کمی آموزش را در این استان ارتقا دهد که در این راستا در چندماهه اخیر کسب موافقت اولیه رشته پزشکی و دامپزشکی، پیگیری جذب دانشجوی غیر ایرانی جز اقدامات مهم این استان بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: دانشگاه آزاد استان با هماهنگی که با دانشگاه های دولتی و مراکز پژوهشی در سطح استان دارد توانسته قدم های بزرگی را در راه فعالیت های علمی بردارد.

وی در خصوص افتتاح دفاتر اندیشکده حکرانی در استان ها افزود: راه اندازی این اندیشکده فرصت مناسبی است تا تمامی مسائل مختلف مربوط به هر استان در زمینه های مختلف مورد بررسی و پژوهش قرار گیرد و و با جمع آوری اطلاعات دقیق و جامع در بانک اطلاعاتی تصمیم گیری درستی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه استان خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی حکمرانی و قانون‌گذاری متفاوتی نسبت به سایر کشورهای دنیا داررد که این قانونگذاری و حکمرانی الهام گرفته از دین مبین اسلام است که دنیا این نوع قانون گذاری را نمی‌پسندند.

امام جمعه بجنورد افزود: حرف های مردم باید از طریق اندیشکده ها طرح شود و در مرحله بعد در مجلس مورد بررسی نهایی قرار گیرد.

حجت الاسلام رضا نوری تصریح کرد: کل بدنه نظام، مردم و مجامع علمی باید نسیبت به مسائل کشور احساس مسئولیت کنند، ایده دهند، نظرات علمی مطرح کنند؛ در این حالت است که مردم مجمعه حکمرانی را از آن خود می دانند و فرهنگ سازی درستی در کشور شکل می گیرد.

وی اظهار کرد: قانون های یکسان برای اقلییم های مختلف، سلیقه ها، مذاهب مختلف و ....  باید مورد بارنگری درستی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه بجنورد اظهار کرد: یکی از برنامه های دشمن این است که نقاط قوت ما را مورد هدف قرار دهد که یکی از این نقاط مهم  و حساس بحث ولایت فقیه است

محمد شیخ زاده بیان کرد: مردم باید در فرهنگ ، اقتصاد و ... حضوری بیشتر و موثرتری داشته باشند زیرا در هرجا مردم حضور داشته اند، موفقیت بیشتری به دست آمده است.

رئیس دانشگاه بجنورد افزود: با توجه به اینکه دنیا به سمت حکمرانی هوشمند می رود باید ما نیز از فضای مجازی و هوشمند استفاده کنیم که حکمرانی هوشمند اطلاعات، مشاوره الکترونیکی و سیاست گذاری هوشمند است که پیشنهاد می شود در این زمینه استانداری هوشمند  و وزارت علوم هوشمند وجود داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1170446

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =