ترکیه: بعد از زلزله، پ‌ک‌ک به مرز ما حمله کرده است

وزارت دفاع ملی ترکیه امروز (سه‌شنبه) حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را به حمله به یک ایست مرزی در نزدیکی سوریه پس از زلزله ویرانگر اخیر متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند و چند ساعت بعد هم زلزله ۷.۶ ریشتری دیگری رخ داد. تعداد قربانیان این فاجعه در حال حاضر ۳۳۸۱ تن در ترکیه و ۷۱۱ تن در سوریه اعلام شده و هزاران تن دیگر مجروح شده‌اند. انتظار می‌رود که تعداد تلفات همچنان افزایش یابد.

پیام تسلیت معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد در پی وقوع زمین ‌لرزه در جنوب ترکیه

وزارت دفاع ترکیه با انتشار پیامی توییتری گفت: سازمان تروریستی پ‌ک‌ک – ی‌پ‌گ، تهی از هرگونه حس انسانیت، از وضعیت پیش‌آمده بعد از زلزله سوءاستفاده کرده و از یک راکت‌انداز چندگانه از تل رفعت به منطقه مسئولیت پاسگاه مرزی ما در اونجوپینار حمله شنیعی انجام داد. گرچه نیروهای ما آسیبی ندیدند و خسارتی متحمل نشدند، اما یک حمله تلافی‌جویانه علیه اهداف تروریست‌ها انجام شد.

درگیری مسلحانه با پ‌ک‌ک در ترکیه از سال ۱۹۸۴ آغاز شده و بعد از وقفه‌ای، در سال ۲۰۱۵ از سر گرفته شد. این سازمان همچنین برخی از پایگاه‌های خود را در شمال عراق مستقر کرده و نیروهای مسلح ترکیه عملیات‌های هوایی و زمینی را برای انهدام آنها انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =