طرح غربالگری فشارخون بالا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد

انجمن علمی مامائی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با همکاری مرکز بهداشت شهرستان سمنان طرح غربالگری فشارخون بالا، قد و وزن را برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سمنان، همزمان با هفته ملی مبارزه با سرطان، انجمن علمی مامائی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با همکاری مرکز بهداشت شهرستان سمنان طرح پایش سلامت دانشگاهیان واحد سمنان را با حضور مهدی منصوری، رئیس این دانشگاه، در مجموعه ورزشی آزادگان برگزار کرد.

دبیر ستاد دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان منصوب شد

مریم حیدری، رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، هدف از اجرای این طرح را پایش سلامت اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه اعلام کرد و گفت: پیشگیری و تشخیص زود هنگام از ابتلای افراد مستعد به بیماری‌های شایع فشارخون و سرطان روده بزرگ و سرطان سینه در بانوان از دلایل مهم انجام این طرح یک روزه بوده است.

وی گفت: در این طرح کیت تست (fit)، به منظور شناسایی سریع سطوح پایین خون مخفی موجود در مدفوع انسان برای تشخیص سرطان دستگاه گوارش به مراجعه کنندگان سنین بالای ۵۰ سال ارائه شد.

حیدری افزود: با انجام تست برست، مشاوره های لازم در خصوص شناسائی علایم اولیه، تشخیص و پیشگیری بیماری سرطان سینه به بانوان معاینه شده در این طرح داده شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1170496

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =