هواشناسی ایران/ کاهش دما در استان‌های ساحلی کشور

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا شنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز چهارشنبه در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران و برف وزش باد گاهی وزش باد شدید و در مناطق گرمسیر رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

هواشناسی ایران/ ورود سامانه بارشی به کشور


بارش امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و غرب کشور انتظار می‌رود پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز شمال شرق و جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر شمال شرق ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت.

شنبه مجدد سامانه بارشی دیگری موجب بارش در نواحی شمال غرب غرب ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر خواهد شد.

یکشنبه سامانه بارشی تقویت شده و علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب غرب و شمال استان فارس فعالیت خواهد داشت. چهارشنبه در نیمه غربی مرکز استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و پنجشنبه در غالب نقاط کشور کاهش دما انتظار می‌رود و هوای سرد در این نواحی تا روز جمعه ماندگار است.

گفتنی است چهارشنبه کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و اردبیل و پنجشنبه در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود. امروز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس خراسان جنوبی و پنجشنبه کرمان و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردخاک و در مناطق مستعد طوفان گردوخاک و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین امروز خلیج فارس و طی روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =