نوری: دلیل مسمومیت دانش‌آموزان قمی گاز آمونیاک نیست

وزیر آموزش و پرورش درباره حادثه مسمومیت دانش‌آموزان برخی مدارس قم توضیح داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگویی درباره حادثه مسمومیت دانش‌آموزان در شهر قم اظهار کرد: گروهی در حال بررسی ماجرا هستند البته برخی به ما گفته بودند که علت حادثه گاز منواکسیدکربن است و دراین‌باره از آتش‌نشانی پرسیدم که گفتند در برخی مدارس نشست گاز در موتورخانه وجود داشت.

وی با ابراز اینکه "اعلام کردیم وضعیت موتورخانه مدارس اصلاح شود"، گفت: برخی دلایل مختلفی را برای این حادثه مطرح کردند که فرصتی برای بررسی داده شده است البته علت حادثه گاز آمونیاک نبوده است و از رئیس آتش‌نشانی قم هم دراین‌باره پرسیدم که آن را رد کرد.

وزیر آموزش و پرورش به ادعای انفصالش از خدمت واکنش نشان داد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای اطمینان از وضعیت سلامت دانش‌آموزان مدارس قم دو روز تعطیل شد همچنین موتورخانه مدارس را ترمیم خواهیم کرد.

همچنین امروز احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره مسمومیت دانش‌آموزان مدارس قم گفت: مسمومیت دانش‌آموزان قم مشکوک است و همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و بهداشت و درمان و مجموعه کلانتری و آتش‌نشانی پیگیر هستند که مبدأ این مسئله را پیدا کنند.

وی ادامه داد: با وجودی که چندین جلسه برگزار شده است اما هنوز نتوانستند علتی را برای اطلاع‌رسانی اعلام کنند و هنوز مبدأ این موضوع مشخص نشده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: نظرات مختلفی بیان می‌شود؛ وزیر آموزش و پرورش به بنده گفت که موضوع درباره استنشاق گاز آمونیاک است و دیگری می‌گوید علت استنشاق دی‌اکسید کربن است که از سیستم‌های گرمایشی مدارس است اما هنوز علت قطعی را به ما نگفته‌اند.

امیرآبادی درباره اینکه آیا علت این اتفاق مسائل امنیتی است، اظهار کرد: ما از وزرای بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و اطلاعات برای پاسخ به مجلس سؤال کردیم اما درباره بحث‌های کلی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و درمانی استان جلسات مستمر دارند و پیگیری می‌کنند اما هنوز نتیجه قطعی به‌دست نیامده است.

وی گفت: این اتفاق مشکوک است و دیروز برای هفتمین بار دانش‌آموزان در قم مسموم شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1170529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =