دیدار فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری با مادر شهیدان بختی

دانشجویان فعال کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در مراسم شبی با شهدا، با مادر و خانواده شهیدان مدافع حرم شهیدان مجتبی و مصطفی بختی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) دیدار کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان فعال کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در مراسم شبی با شهدا، با مادر و خانواده شهیدان مدافع حرم شهیدان مجتبی و مصطفی بختی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) دیدار کردند.

از کلاس تواشیح تا تشک کشتی؛ از تحصیل در دانشگاه آزاد تا شهادت در سرزمین شام

مادر شهیدان بختی در دیدار صمیمانه با دانشجویان دختر و پسر گفت: شهید مصطفی بختی، پنجم مرداد سال ۶۱ در مشهد به دنیا آمد. او از بدو تولد تا شش‌ سالگی را در خیابان گلشهر گذراند و هم‌زمان با ورودش به کلاس اول دبستان، همراه با خانواده به قاسم‌آباد، نقل ‌مکان کرده و تا زمان ازدواجش در همین محدوده زندگی ‌کرد.

وی اظهار کرد: شهید مصطفی با ورود به دوره تحصیلی راهنمایی به عضویت بسیج درآمد و نیرویی فعالی در این حوزه شد. این شهید بعد از گرفتن دیپلم علوم انسانی، وارد حوزه علمیه شد و به مدت چهار سال به تحصیل در علوم دینی پرداخت و هم‌زمان با آن، برای امرار معاش به شغل آزاد مشغول شد.

مادر شهید تاکید کرد: شهید مصطفی با پایان خدمت سربازی که در ارتش گذراند، دوباره راه تحصیل را در پیش گرفت و با دادن کنکور در رشته حقوق پذیرفته شد، اما درنهایت موفق به تحصیل در دانشگاه نشد.

وی عنوان کرد:  او پس از ۷۵ روز دفاع از زینبیه در برابر عناصر تکفیری داعش، ۲۲ تیر ۹۴ با اصابت ترکش به شهادت رسید. خانواده او چند روز پس از شهادتش، از این واقعه مطلع شدند و هفتم مرداد پیکرش به مشهد منتقل شد. مراسم تشییع پیکر این شهید گران‌قدر، هشتم مرداد با حضور مردم و مسئولان و نیروهای بسیج از مقابل حسینیه «پیروان دین نبی (ص)»، تشییع و بعد از طواف در حرم امام رضا (ع)، در قطعه مدافعان حرم بهشت رضا (ع) به خاک سپرده‌ شد.

دیدار فعالان فرهنگی دانشگاه آزاد چهارمحال و بختیاری با مادر شهیدان بختی

مادر شهید افزود: فرزند دیگرم شهید مجتبی همراه برادر بزرگ‌ترش با هویت جعلی افغانستانی بعد از چند بار تلاش توانست به سوریه اعزام شود. این شهید والامقام در گروهان تک تیر اندازها جهاد می‌کرد.مجتبی رتبه اول دانشگاه پیام نور در رشته حقوق بود و این دو برادر سرانجام در حلب سوریه حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند و به شهدای مدافع حرم پیوستند.

پیکر مطهر این شهید به همراه برادرش روز ۵ شنبه ۲۸ تیر ۹۴ در حرم امام رضا (ع) تشییع و در گلزار شهدای بهشت رضا به خاک سپرده شد. مادر شهیدان بختی از دانشجویان دختر خواست با حفظ حجاب خود از خون شهیدان دفاع کنند و فریب دشمنان اسلام را نخورند. در پایان این مراسم معنوی پرچم متبرک حضرت زینب سلام الله علیها بر دستان دانشجویان به حرکت در آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170541

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =