کارگروه نو اندیشی در دانشگاه آزاد اردبیل تشکیل شد

کارگاه بررسی آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای رضایتمندی از زندگی برای برای اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و با هدف مقابله با تهاجمات‌ فرهنگی‌ دشمن‌ برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مهدی جلیلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در پایان این کارگاه گفت: ما وارد یک مصاف تمدنی بین سه تمدن شاخص شده ام که یا ما مروج و مبین تمدن اسلامی خواهیم شد و به سمت اسلامی شدن جهان خواهیم رفت یا بقیه تمدنها مارا در خود هضم خواهند کرد. به عبارتی اگر سهم خود را ادا نکنیم جا خواهیم ماند.

وی ادامه داد: سایر تمدنها سنگر به سنگر پیش میروند ولذا منفعل بودن ما صحیح نیست. برای مقابله با این تمدنها باید با مخاطبین خود عقلانی و منطقی برخورد کنیم که لازمه آن مطالعه، آموزش و پژوهش بیشتر است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از تشکیل کارگروه نو اندیشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در این کارگروه مباحث مربوط به عقلانیت اسلامی را دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشجویان‌مان تحت‌ گسترده‌ترین‌ تهاجمات‌ فرهنگی‌ دشمن‌ قرار گرفته‌اند و متاسفانه‌ به‌ تبع‌ این‌ تهاجم‌ها، فاصله‌ آنها از مبانی‌ توحیدی‌ و دستورالعمل‌های‌ دینی‌ زیاد شده‌ است، به‌ جرات‌ می‌توان‌ گفت‌ که‌ این‌ مساله‌ محوری‌ترین‌ آسیب‌ فرهنگی‌ در دانشگاه‌هاست.

جلیلی ادامه داد: برای مقابله با این تهاجمات از حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ عباسی‌ اصل‌ که از جمله‌ روحانیون‌ موفق‌ هستند و توانسته‌اند با تالیف‌ چند مجلد کتاب‌ در حوزه‌ آسیب‌های‌ اجتماعی‌ و راهکارهای‌ رضایتمندی‌ از زندگی، و برگزاری‌ چندین‌ کارگاه‌ موفق‌ در این‌ زمینه‌ در جمع‌ اساتید محترم‌ معارف‌ اسلامی‌ و ائمه‌ جماعات‌ در این‌ عرصه‌ گام‌های‌ موثری‌ بردارند، دعوت شده است تا کارگاهی با عنوان بررسی آسیبهای اجتماعی وراهکارهای رضایتمندی از زندگی را برای برای اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار کنند.

این مقام مسئول دانشگاهی افزود: این کارگاه روز یکشنبه 16 بهمن و در پنجمین روز از ایام دهه فجر در سالن عطا مهر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با حضور جمعی از اساتید گروه معارف برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1170565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =