سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی ۷ درصد افزایش یافت

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی اعلام کرد سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۲ با رشد ۷ درصدی به بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در پایان سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ برابر با ۱۸ میلیارد و ۵۸۶ میلیون دلار بوده است. سپرده‌های ایران نزد این بانک‌ها و موسسات نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ با رشد ۷ درصدی مواجه شده است.

در پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۱ کل سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و موسسات خارجی ۱۷ میلیارد و ۴۴۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

پیش‌بینی وزیر اقتصاد از وضعیت ایران در سال ۱۴۰۲

از کل سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در پایان سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ بالغ بر ۹ میلیارد و ۸۴۶ میلیون دلار نزد بانک‌های خارجی و بقیه نزد مؤسسات مالی غیربانکی قرار داشته است.

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از نگهداری ۴۰ درصدی سپرده‌های خارجی ایران برابر با ۷ میلیارد و ۳۹۶ میلیون دلار در قالب یورو خبر داده است. سهم دلار ۲۷۰ میلیون دلار و ین ژاپن ۱ میلیارد و ۴۰۳ میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش تعهدات ایران در برابر بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی در پایان سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ نیز با رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۸۶۵ میلیون دلار رسیده است. تعهدات ایران نزد این بانک‌ها در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ بالغ بر یک میلیارد و ۴۶۲ میلیون دلار بوده است.

از کل تعهدات ایران نزد بانک‌ها و موسسات خارجی در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۲۸ میلیون دلار مربوط به تعهدات ایران در برابر بانک‌ها بوده است. همچنین ۱ میلیارد و ۵۳۶ میلیون دلار از تعهدات ایران در قالب یورو و ۹ میلیون دلار در قالب دلار بوده است.

بر اساس این گزارش کل مراودات مالی ایران با بانک‌ها و موسسات مالی خارجی در پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۲ با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده و به ۲۰ میلیارد و ۴۵۱ میلیون دلار رسیده است. در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ مراودات خارجی ایران ۱۸ میلیارد و ۹۰۹ میلیون دلار گزارش شده بود.

مقر اصلی بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در شهر «بازل» در سوییس می‌باشد و گزارش‌های آن تحت عنوان «بانکداری بین‌المللی و تحولات بازار مالی» چهار بار در سال منتشر می‌شود.

در این گزارش‌ها سپرده‌ها و تعهدهای مجموعه‌ای از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی غیربانکی متعلق به ۴۴ کشور دنیا که عمدتاً اروپایی هستند عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =