خانه محیط زیست در دبستان پسرانه سما بندرعباس افتتاح شد

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان، از راه اندازی خانه محیط زیست برای ارتقا سطح آموزشی دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت: سواد زیست محیطی برای تمام اقشاراجتماع درسنین مختلف یکی ازابتدایی ترین نیازهاست که باید پایه و اساس آن، از مدارس بنیان گذاشته شود.

 حبیب مسیحی تازیانی درمراسم افتتاح خانه محیط زیست دبستان پسرانه شماره 2 سما بندرعباس که باحضور مدیران فرهنگی  استان و دانشگاه آزاداسلامی استان هرمزگان برگزارشد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجرگفت: سواد زیست محیطی برای تمام اقشار اجتماع درسنین مختلف یکی ازابتدایی ترین نیازهاست و فرهنگسازی درجامعه باتوجه به ظرفیت محیط محدود محیط زیست ملی و بین المللی وظیفه معلمان، اساتید، فعالان  دوستدارمحیط زیست است که باهمدلی وهمفکری بشکل کارا و اثربخش جهت ارتقا سطح علمی فعالیت نمایند.

 وی افزود : در حفظ محیط زیست دستگاه‌های فعال و مردم نهاد باید مشارکت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم زندگی آرامی داشته باشیم و دستگاه تعلیم و تربیت در این زمینه پیشگام است چراکه معتقدیم باید حفظ و حراست از محیط زیست نهادینه شود.

مسیحی تازیانی، خاطر نشان کرد: کار اصلی را در حفظ محیط زیست معلمان و مربیان انجام می‌دهند زیرا که پایه و اساس آموزش باید ابتدا در کلاس درس بنیان گذارده شود و سپس  از طریق آموزش مستمر در جامعه فرهنگ سازی و اشاعه داده  شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی  استانداری هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تمدن اسلامی یک تمدن  بزرگ و دوستدار محیط زیست است گفت : در احادیث و روایات ما بر آلوده نکردن محیط زیست تاکیدات مکرری  شده است و جامعه سالم دارای محیط زیست سالم است و همکاری مدارس با سازمان حفاظت محیط زیست از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید این پیوند مستحکم تر و مستمرتر شود.

حمید رضا زارعی اظهار کرد: جهان جدید گرفتار معضلات مختلفی در حوزه محیط زیست است و گرمایش زمین، کم آبی و گرد و غبار مسئولیت ما را مضاعف می‌کند که در این راستا  با فرهنگ سازی و بالابردن آگاهی دانش آموزان در کلاس های درس بتوان قدم های مثبتی در مواجه شدن با این معضلات برداشته شود.

افتتاح  خانه محیط زیست در دبستان پسرانه سما شعبه یک بندرعباس  با حضور مسئولان انجام گرفت و مقرر شد دانش آموزان با فعالیت در این خانه و تشکیل گروه های فکری در راستای اهمیت محیط زیست، حفظ و حراست از آن به تولید محتوا بپردازند و گروه های برتر به طور فصلی با ارزیابی کارشناسان محیط زیست و پایش برنامه های دانش آموزان در حوزه زیست محیطی، از طرف سازمان محیط زیست و استانداری هرمزگان  مورد تشویق و قدردانی قرار گیرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1170610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =