مبارزه با مافیای قدرت اینبار در کت چرمی

کیانوش رضایی*

گروه فرهنگی ایسکانیوز - مبارزه با مافیای قدرت اینبار در "کت چرمی""کت چرمی" یکی دیگر از فیلم های حاضر در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است که با کارگردانی نسبتا موفق اما دارای ضعف حسین میرزامحمدی اما بازی درخشان جواد عزتی توانسته جزو فیلم‌های پر سر و صدای جشنواره امسال باشد.

یک پایان ضعیف برای فیلم‌ساز کهنه‌کار

حضور محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور در این فیلم و همچنین حضور کامران حجازی بعنوان تهیه‌کننده که پیشتر مدیر تولید فیلم مرد بازنده را بر عهده داشت و همچنین بازی جواد عزتی باعث شده شباهت‌هایی بین کت چرمی و مرد بازنده وجود داشته باشد اما تفاوت در ساختار فیلم کاملا نگاه متفاوت کارگردان را نشان می‌دهد.

در این فیلم تلاش شده تا با اشاره به شکاف‌های اجتماعی به نوعی مبارزه با فساد را نشان دهد. فسادی که شاید گاها با پول‌های کثیف و مبالغ هنگفت در پی خرید آدم‌های گوناگون در رده‌های مختلف است اما به واقع مردانی هستند که با وجود داشتن مشکلات مالی و شخصی حاضر نیستند از جایگاه خود سواستفاده کنند ولو در حد یک مامور بهزیستی.

در فیلم کت چرمی در بعضی صحنه‌ها شاهد دیالوگ‌هایی هستیم که شاید نتوان هیچ ارتباطی بین این دیالوگ با سایر قسمت‌های فیلم پیدا کرد اما کارگردان بخوبی توانسته این ضعف فیلمنامه را با هدایت فیلم و همچنین تصویربرداری‌های جذاب پوشش دهد.

از طرفی نگاه فیلمساز به مقوله هنجارشکنی‌های نوجوانان و درگیری قشر رده سنی پایین جامعه با معضل اعتیاد به نوبه خود تازگی دارد.

بازی ستاره‌ای چون صابر ابر در نقش مامور امنیتی شاید نکته‌ای باشد که در آن غفلت شده و آن هم نقش کمرنگ و حاشیه‌ای این ستاره است که حضورش در کنار جواد عزتی شاید نقش صابر ابر را کمرنگ تر کرده باشد.

بعید نیست ساخته بلند حسین میرزامحمدی بتواند دست پر از جشنواره خارج شود و بازی درخشان جواد عزتی نیز شاید نام او را در میان نامزدهای نقش اول مرد قرار دهد.

* فعال رسانه

کد خبر: 1170627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =