چرا هوای تهران پاک شد؟

مدیرکل مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تنفس هوای پاک در شهر تهران در ۵ روز گذشته به واسطه تهویه هوا بوده است؛ انتشار آلودگی در این چند روز کماکان مانند گذشته بوده اما وزش باد سبب شده تا هوا تصفیه شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ۵ روز است که شهر تهران هوای پاک و یا قابل قبول داشته و پایتخت‌نشینان هوای مطلوبی را تنفس کرده‌اند. تنفس مداوم هوای مطلوب با توجه به افزایش تعداد روزهای آلوده در سال جاری و تنفس هوای سمی در پایتخت، سبب متعجب شدن شهروندان تهرانی شده است.

جنگ ۲۰ ساله چین با آلودگی هوا / درسنامه‌ای برای مسئولان

در همین رابطه، داریوش گل‌علیزاده؛ سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تنفس هوای پاک در شهر تهران در ۵ روز گذشته به واسطه تهویه هوا بوده است؛ اگر تهویه هوا و وزش باد با سرعت مناسب انجام شود، تخلیه آلودگی به خوبی انجام می‌شود. انتشار آلودگی در این چند روز کماکان مانند گذشته بوده اما وزش باد سبب شده تا هوا تصفیه شود.

وی ادامه داد: موضوع مدیریت بادی و انتظار برای وزش باد مناسب موضوعی کاملاً علمی است و در همه جای دنیا بارگذاری‌ها را در جهت تهویه هوا و مناسب با توان اکولوژیک منطقه انجام می‌دهند.

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تهران شهر بادخیزی نیست، زمانی که آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند و تخلیه آلایندگی انجام نمی‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1170689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =