شهریه مدارس هیئت امنایی اختیاری می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عنوان مالی برای مدارس هیئت امنایی اشتباه است، گفت: شهریه مدارس هیئت امنایی از سال تحصیلی جدید اختیاری می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد محمودزاده در نشست خبری که امروز در دبیرستان غیرانتفاعی هوشمند کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: ۱۳.۵ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل دارند و با توجه به اینکه اعتقاد داریم حکمرانی در آموزش و پرورش حاکمیتی است، سعی بر حکمرانی مناسب در سال‌های آینده داریم.

ماجرای مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان در قم / دلیل حوادث در هاله‌ای از ابهام

وی با بیان اینکه "اولویت ما تربیت نیروی انسانی مورد نیاز با آموزش‌های مدنظر و صلاحیت‌های حرفه‌ای است" عنوان کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با فرهنگیان برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان منعقد شده است.

محمودزاده با ابراز اینکه "در سال‌های گذشته تولید محتوا در مدارس غیردولتی قابل توجه بوده است" گفت: هدف اجرای سند تحول بنیادین و تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با اعلام اینکه "تمرکز ما روی موضوع کیفیت است" گفت: تلاش ما این است که روی کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس غیردولتی ورود داشته باشیم و رویکرد ما تربیتی فرهنگی خواهد بود و باید از حالت تک‌بعدی کنکور به موضوع چندبعدی ورود پیدا کنیم.

محمودزاده با اظهار اینکه "تمرکز ما بر کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی است و کمّیت در اولویت نیست" افزود: برای کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی ورود مناسبی خواهیم داشت.

وی گفت: بخشی از مدارس به‌صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شود اما در سال‌های گذشته در مدیریت آن‌ها انحرافی ایجاد شد و نگاه مشارکت صرفاً مالی بوده است.

محمودزاده اضافه کرد: مقرر شده نگاه صرفاً مالی از مدارس هیئت امنایی حذف شود و به‌سمت مشارکت چندوجهی هدایت شود که در سال‌های آینده بتوانیم تمام ارکان تربیت را در مدرسه بگنجانیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: این به عدالت آموزشی و تربیتی کمک می‌کند ‌و رقابت سالم بین این مدارس ایجاد می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه بیشتر به مناطق روستایی، حاشیه شهرها و مناطق مرزی گفت: از مهر ماه روند مدیریت مدارس هیئت امنایی به‌سمت ارتقای کیفیت هدایت می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه از مهر ماه شهریه مدارس هیئت امنایی به‌صورت اختیاری خواهد بود گفت: همچنین از مهر ماه آینده مردمی‌سازی و استفاده از خیّران در مدارس هیئت امنایی بیشتر معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: باید اجازه دهیم خانواده‌ها در برنامه‌ریزی آینده دانش‌آموزان مشارکت داشته باشند که البته تنها مشارکت مالی مدنظر نیست و از ظرفیت گروه‌های جهادی و خیران استفاده می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر حضور والدین ‌و دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در مدارس هیئت امنایی گفت: عنوان مالی برای مدارس هیئت امنایی اشتباه است و با توجه به اینکه امکانات و تجهیزات دولتی در اختیار این مدارس قرار می‌گیرد باید مشارکت اولیا در ابعاد دیگر نیز باشد.

محمودزاده با اعلام اینکه ۴۰ هزار خیّر در کشور وجود دارد که ۳۰ درصد آن‌ها علاقه‌مند هستند در اداره مدرسه نیز کمک کنند اضافه کرد: ۳۵۰۰ مدرسه هیئت امنایی در کشور وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۸ مدرسه غیردولتی در کشور تحصیل می‌کنند عنوان کرد: مدارس غیردولتی باید متناسب با سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش حرکت کنند و در زمینه تولید محتوا، سخت‌افزاری و ساختمانی مطلوب باشند و تا زمانی که براساس سیاست‌ها فعالیت داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند در غیر این صورت دلیل برای ادامه کار وجود ندارد و فعالیت آن‌ها متوقف می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =