معلولان درب سازمان برنامه و بودجه را گِل گرفتند / اعتراض به پرداخت نشدن معوقات و مشکلات معیشتی + عکس

معلولان این روزها تجمعات متعددی در اعتراض به مشکلات معیشتی و تخصیص نیافتن بودجه کافی برای سازمان بهزیستی، تجمعات متعددی برگزار کرده‌اند که در آخرین تجمع خود مقابل سازمان برنامه و بودجه به صورت نمادین و در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های آن‌ها، در این سازمان را گل گرفتند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، معلولان این روزها تجمعات متعددی در اعتراض به مشکلات معیشتی و تخصیص نیافتن بودجه کافی برای سازمان بهزیستی، تجمعات متعددی برگزار کرده‌اند که در آخرین تجمع خود مقابل سازمان برنامه و بودجه به صورت نمادین و در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های آن‌ها، در این سازمان را گل گرفتند!

روی بهزیستی حساب نکنید! / وعده‌های پوچ‌ پرداخت هزینه درمان معلولان

به گفته‌ی آن‌ها، ۴۹ درصد از بودجه‌های سازمان بهزیستی در حوزه‌های اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی، تاکنون پرداخت نشده است و این مسئله، جامعه هدف بهزیستی، به ویژه معلولان، را دچار مشکلات مضاعف کرده است!

معلولان می‌گویند: با توجه به مستمری‌های ناچیز و تورم روزافزون در بدترین و اسفبارترین وضعیتِ ممکن از نظر معیشتی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی قرار داریم و از آنجا که امکانِ اشتغال برای ما بسیار محدود است، تنها امیدمان به دریافتِ حقوقی است که در قانون حمایت از معلولان برای ما درنظر گرفته شده اما دولت از پرداختِ معوقاتِ بودجه خودداری می‌کند. 

بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مطالبات معلولان از سازمان برنامه و بودجه گفت: نهایت وعده‌ای که مسئولان بعد از تجمعات متعدد به ما دادند این بود که به اندازه ۲ ماه معوقه در مدت ده روز آینده پرداخت شود؛ این در حالی است که ما هشت ماه معوقه داریم. ما تا رسیدن به حقوقمان تجمعات را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: از اول سال باید حق پرستاری افزایش پیدا می‌کرد، این افزایش از آذر اعمال شد و حق پرستاری از یک میلیون تومان به یک میلیون و ۵۰۰ رسید. معوقه فروردین تا آذر تاکنون پرداخت نشده است.

مروتی توضیح داد: معوقات مربوط شهریه دانشجویان معلول هم هنوز پرداخت نشده است. از طرفی معوقاتی هم در حوزه بیمه‌های خویش‌فرمایی و تامین تجهیزات توانبخشی وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون باید ۹۰ درصد از بودجه سازمان بهزیستی تخصیص پیدا می‌کرد اما آنچه در عمل محقق شده، ۵۱ درصد است. از جهتی این معوقات نه تنها در حوزه توانبخشی است بلکه در حوزه اجتماعی و پیشگیری هم وجود دارد.

علیرضا انجلاسی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور هم در این باره به ایسنا می‌گوید: تاکنون فقط یک ماه مابه التفاوت به حساب مراکز واریز شده است و واریز کمک هزینه نگهداری و توانبخشی دی ماه و مابه التفاوت ماه‌های قبل منوط به ابلاغ و تخصیص اعتبار است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1171475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      2 0
      بهتره دربهای اصلی‌تری کاهگل بشه هوشیاری بیشتر. بخرج بدین،تنها ایشان مشکل نیستن
    • سیدشیرزادحسینی شریف IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      من دارای معلولیت جسمی هستم که در مورد کار ومسکن هیچ گونه خدماتی
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      خوب از برکات دولت انقلابی که سید و سادات و اولاد پیغمبرهم هست انتظاری بیش از ظلم و ستم نباید داشت . دولت فکر میکنه اگر در حق معلولان ظلم کنه صداشون به جایی نمیرسه ولی نمیدونه که اگر کارسخت شده هستند معلولانی که جلوی نهاد رباست جمهوری یا سازمان خودمختار بودجه یا مجلس نمادین یا سازمان بهزیستی در جلوی دید تمام خبرنگاران خودکشی خانوادگی کنیم مطمعن باشه دولت انقلابی که هستند معلولانی که با خودکشی خودشون در جاهای حساس دنیارا دگرگون کنن . خواهیم دید ‌ .. مسعول کمپین باید فراخوان عمومی را صادر کنه وتمام معلولان سراسر کشور شرکت کنند یا دولت همه را میکشه یا مشکل را دولت حل میکنه یا امور بین الملل ولی درستش اینه دولت درست کنه نذاره کارد به استخوان معلولان برسه
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      4 0
      پس این سازمان بازرسی کل کشور کجاست پس شورای نگهبان کجاست پس سربازان امام زمان کجان چرا کسب از سازمان خودمختار برنامه و بودجه نمیپرسه بودجه معلولان کجا رفته که فقط نصفه اش را دادن پس بقیه اش کجا رفته .‌ پس این همه سازمان نظارت بر عملکرد دستگاه ها کجان چرا سکوت کردن . وسیعلم الذین ظلمو ایه منقلب الینغلبون
    • محمدعلی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      2 0
      ماراچه.شده.درمملکت.ماچه.میگذرد.فریادرسی.نیست
    • محمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
      0 0
      چرا حق پرستاری را پرداخت نمی‌کنید دیگر قادر ب نگهداری فرزندم ب دلیل مشکلات مالی نیستم معلول را ب خود دولت میدهم تا نگهداری کند