فعالیت فرهنگی با سیاسی‌بازی و آمار سازی پیش نمی‌رود

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نگاه جزیره‌ای، سلیقه محوری، نداشتن برنامه مدون مطابق با نیازهای واقعی کشور، سیاسی‌بازی، آمار محوری و آمارسازی از مهم‌ترین آفت‌هایی دانست که فعالیت‌های فرهنگی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

پیمان رجبی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با تاکید بر لزوم مطالبه‌گری جامعه دانشجویی از مسئولان تاکید کرد و افزود: تشکل‌های دانشجویی مانند دفاتر دانشجویی ایسکانیوز باید بتوانند مطالبات جامعه دانشجویی را از مسئولان استان و دانشگاه مطالبه کنند. صرف اینکه یک فردی به جهت فعالیت در ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری و یا کاندیدای مجلس شورای اسلامی به مسئولیتی در سطح استان و یا شهرستان برسد و در عمل فقط به ماشین امضا تبدیل شود غیر از این که باری بر دوش نظام باشد، هیچ خاصیت دیگری برای مردم و حوزه عملکردی خود ندارد.

رجبی با اشاره به وظیفه سنگین دانشجویان در برهه کنونی کشور خاطر نشان کرد: دانشجویان موتور محرکه جامعه خویش هستند که با بهره‌گیری علم و دانش و مزین بودن به اخلاق و تعهد، حوزه‌های مختلف کار و تلاش در کشور را باید در اختیار بگیرند.

عضو سابق شورای اسلامی شهر ملایر ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های همه جانبه‌ای که در عرصه‌های مختلف علمی در جامعه شاهد هستیم، می‌توان گفت نسل دانشگاهی امروز پیشران، پویا و تلاشگر نسبت به دانشجویان نسل اول انقلاب است. همان‌طور که به فرموده امام راحل (ره) دانشگاه مبدا تحولات است، مسیر پیشرفت کشور نیز با مشارکت مستقیم این قشر فرهیخته هموار می‌شود.

پیمان رجبی فعالیت های عظیم فرهنگی، علمی و جهادگونه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی و در اقصی نقاط کشور را از دستاوردهای انقلاب ذکر کرد و افزود: همانطور که امام عظیم الشان ما فرمودند دانشگاه مبدا همه ی تحولات است و قطعا پیشرفت و آینده کشور در گرو تربیت نسل متخصص، فرهیخته، انقلابی، وطن دوست، متدین، فرهنگ ساز، کارآفرین و مدافع ارزشهای خانواده اصیل ایرانی است.

وی خاطر نشان کرد: مختصات جغرافیایی جبهه امروز ممکن است با آنچه که در دفاع مقدس شاهد بودیم متفاوت باشد اما مسیر نسل پویای امروز در واقع همان مسیر شهدا و مدافعان نظام و انقلاب و میهن هست.

این استاد دانشگاه با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درخصوص اهمیت پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اهتمام به انجام امورات فرهنگی در کنار مسائل علمی-پژوهشی وظیفه همه دانشجویان و اساتید دانشگاه است. هر اقدامی در حوزه فرهنگی در دانشگاه که به هر نحوی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم  باشد، در جامعه اثر گذار است و همچنین نقش فرهنگ، نقش محوری است و وظیفه بخش های فرهنگی نیز این است که تلاش کند، شخصیت فرهنگی شکل بگیرد.  

وی در ادامه به آفت‌های مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها پرداخت و عنوان کرد: اخلاق فرهنگی دانشجویان می تواند بر اخلاق شهرها و شهروندان تاثیر بگذارد و پرورش فضائل اخلاقی در دانشگاه می‌­تواند به رشد اخلاقی جامعه بیانجامد.

رجبی نگاه جزیره‌ای، سلیقه محوری، نداشتن برنامه مدون مطابق با نیازهای واقعی کشور، نداشتن پیوست‌های فرهنگی، سیاسی بازی و جناح محوری، آمار محوری و آمار سازی، تشکیلاتی نبودن، ضعف در تربیت نیروی متخصص فرهنگی، موازی کاری، روزمرگی و سطحی نگری را از مهم‌ترین آفت‌هایی دانست که فعالیت‌های فرهنگی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

فعالیت فرهنگی با سیاسی‌بازی و آمار سازی پیش نمی‌رود

خبرنگار: امیرحسین رجبی

انتهای پیام/

کد خبر: 1174110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 0
      احسنت و درود بر جناب دکتر، حرف راست جواب ندارد.