طلب ۸ ماهه مراکز توانبخشی معلولان از بهزیستی / مسئولان فکر کنند پدر و مادر خودشان در این مراکز زندگی می‌کنند

مدیرعامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توان‌بخشی معلولان کشور گفت: مراکز هشت ماه ما به تفاوت افزایش حق پرستاری طلب دارند. هزینه‌های ما چند برابر شده اما معوقات پرداخت نشده است. کاش مسئولان فکر کنند پدر یا مادر خودشان در این مراکز زندگی می‌کنند.

سعید سعدآبادی مدیرعامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توان‌بخشی معلولان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره پرداخت نشدن معوقات این مراکز گفت: مراکز توانبخشی از ۱۲۰ هزار معلول، سالمند و بیمار روانی مضمن به صورت مراقبت شبانه‌روزی در مرکز و منزل، نگهداری می‌کند. ما سال‌هاست که قیمت تمام شده نگهداری از معلولان را به بهزیستی اعلام می‌کنیم. بهزیستی شهریور اعلام کرد که هزینه تمام شده نگهداری از یک معلول یا سالمند ماهانه ۱۰ میلیون تومان است. برآورد ما ۱۶ میلیون تومان است اما از همان ۱۰ میلیون تومانی که خودشان مشخص کرده‌اند هم تنها سه میلیون پرداخت می‌کنند.

تجمع اعتراضی معلولان مقابل سازمان برنامه / بودجه ما کجاست؟ + فیلم

وی افزود: بهزیستی عنوان می‌کند که برای جبران هزینه‌ها ماهیانه یک میلیون تومان هم از خانواده‌ها بگیریم. این درحالی است که ما باید حقوق پرسنل و حق بیمه آن‌ها را هم پرداخت کنیم. تنها هزینه پوشک کردن یک بچه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و به دلیل همین هزینه‌ها مجبور می‌شویم که از پوشک استفاده نکنیم و هر بار کودک معلول را در حمام بشوییم.

سعدآبادی با بیان اینکه گاهی سالمندان دچار زخم بستر می‌شوند و نگهداری از آن‌ها هزینه بسیاری دارد، عنوان کرد: کاش مسئولان فکر کنند پدر یا مادر خودشان در این مراکز زندگی می‌کنند. زخم بستر باعث مرگ عزیزان می‌شود. مشکل ما این است که همان سه میلیون تومان را هم سر موقع پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: مراکز هشت ماه ما به تفاوت افزایش حق پرستاری طلب دارند. هزینه‌های ما چند برابر شده اما معوقات پرداخت نشده است. حقوق‌هایی که ما به مددکاران با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت می‌کنیم، حداقل‌های وزارت کار است و نمی‌توانیم بیش از این پرداخت کنیم.

مدیرعامل انجمن عالی مراکز غیردولتی توان‌بخشی معلولان کشور با اشاره به اینکه این معلولان روزگاری مانند ما راه می‌رفتند و با یک تصادف معلول شده‌اند و نمی‌توانند کار کنند و از جامعه دور شده‌اند، بیان کرد: سازمان بهزیستی سال‌های سال قیمت تمام شده که شامل حقوق پرسنل، بیمه، اجاره مکان، غذا، پزشک، خدمات توانبخشی، دارو و درمان را اعلام نمی‌کرد و تنها عددی غیرواقعی را اعلام می‌کرد.

وی افزود: افزایش هزینه‌ها اول فروردین است اما پرداختی‌ها براساس افزایش بودجه از آذر انجام می‌شود و هر سال می‌گویند معوقات را پرداخت می‌کنیم اما تا به اسفند می‌رسیم می‎‌گویند بودجه بسته شده و پولی موجود نیست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1174417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 1
      میده دولت انقلابیه میده بلاخره ‌ کمی تحمل کنید از وضعیت ترکیه و سوریه و لبنان و امثالهم مطمعن باشیم بعد حق ما را هم نگران نباشید این دولت انقلابیه وحق کسی ضایع نمیشه . بله میدونیم ۸ماه معوقه حق پرستاری را ندادن میدونیم کمک هزینه لوازم بهداشتی را ندادن میدونیم حق پرستاری بهمن و اسفند و مستمری اسفند و عیدی را ندادن میدونیم کمک هزینه معیشت ماده ۲۷را ندادن . ایخدااااااااااااااااااااااااااااااااااا😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
    • دولت محرومان معلولان محکوم به مرگ شدن IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      3 0
      با سلام معلولان در دولت رئیسی دولت محرومان بیشتر ستم و سختی زندگی چشیدن گرانی وسایل مورد نیاز روزانه معلولان صدها برابر افزایش قیمت داشت یارانه معلولان بدون شغل کمتر از مردم عادی پرداخت نشده کمک هزینه وسایل بهداشتی و معیشتی حق پرستاری چند ماه پرداخت نشده
    • معلولین IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      7 1
      رییس بهزیستی سکوت کرده اگر کشورهای اروپایی یک نفر مشکل داشت باشه شبکه تلویزیونی داخلی هزار بار بخش میکردن ولی متاسفانه این هم ظلم در حق معلولان کسی هیچ نمیگه
    • ناشناس IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 0
      من۳ماه فاکتور پزشکی شیمی درمانی .جراحی و بستریمو بردم بهزیستی هیچ کمکی بهم نشده.هربار زنگ میزنم میگن اعتبار نیومده.میگم پس اینهمه فاکتور چی میشه رسیدیم اخر سال که ...
    • نیلو FR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      0 0
      ممنون از دولت