خواننده "گنگستر شهر آمل" را جذب و حمایت می‌کنیم/ ضرورت تولید محتوای فرهنگی برای همه سلایق جامعه

رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان آمل گفت: برای استفاده صحیح از همه ظرفیت‌ها، با خواننده آهنگ "گنکستر شهر آمل" تماس‌هایی داشتیم تا بتوانیم وی را جذب و با حمایت‌های مادی و معنوی، به تولید آثاری برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه کمک کنیم.

امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران اظهار کرد: فرهنگ به معنای باور اجتماعی است و فرهنگ‌سازی یعنی این که بتوان فرهنگ جامعه را تغییر داد که آثار هنری از جمله ابزار آن هستند؛ آثاری که دیدن و شنیدن‌ آن، بر ناخود آگاه انسان تاثیر می‌گذارد.

حال ناخوش موسیقی در کشور / خواننده‌ها به کپی‌برداری گرایش پیدا کرده‌اند

وی با اشاره به سخنی از رهبر انقلاب که یک تئاتر، بیش‌تر از ده سخنرانی، تأثیر می‌گذارد، گفت: ضمن تأثیر بر مخاطب با شیوه‌های مختلف، همچون سخنرانی و موعظه؛ می‌توان با تئاتر، فیلم و موسیقی، تأثیر بیشتری بر مخاطب گذاشت و فرهنگ‌سازی کرد؛ هرچند که از هیچ فرصتی، نباید غافل شد.

امیرنیا تاکید کرد: برخی آثار مانند آهنگ‌های بدون مجوز که به صورت زیرزمینی تهیه و توزیع می‌شود، هرچند که مورد استقبال بخشی از جامعه قرار می‌گیرد، اما بر ذهن و روان کودک و جوان جامعه، اثرات منفی می‌گذارد.

خواننده "گنگستر شهر آمل" را جذب و حمایت می‌کنیم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل با اشاره به آهنگ حاشیه‌ساز "گنگستر شهر آمل" بیان کرد: همان‌گونه که در گذشته چند تن از خوانندگانِ به اصطلاح زیرزمینی را با رعایت اصول قانونی و ارشادی جذب کردیم،امروز نیز برای استفاده صحیح از همه ظرفیت‌ها، با خواننده این آهنگ هم تماس‌هایی داشتیم تا بتوانیم وی را جذب و با حمایت‌های مادی و معنوی، به تولید آثاری برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه کمک کنیم.

وی اذعان کرد: در کشوری که مردم با سلیقه، ایده، مذاهب و اعتقادات مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند؛ باید برای همه سلیقه‌ها محتوای فرهنگی داشته‌باشیم که برگزاری  کنسرت‌ موسیقی، یکی از جنبه‌های فرهنگ‌سازی است و موجب شور و نشاط اجتماعی می‌شود.

امیرنیا با تاکید بر استفاده از همه بسترهای موجود در مسیر فرهنگ‌سازی، ادامه داد: ممکن است برخی افرادی که در کنسرت‌ها و ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، در مراسمات رسمی دیگر شرکت نکنند؛ پس باید از این فرصت حضور مردم در کنسرت‌ها و ورزشگاها به بهترین شکل استفاده کرد و این حلقه وصل را برای کار فرهنگی غنیمت شمرد؛ حتی اگر در حد یک جمله کوتاه باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل خاطرنشان کرد: همچنین شاید برخی از علما و مسئولین با اجرای کنسرت‌ها مخالف باشند ولی می‌توان با کنترل و وضع ضوابط در این گونه برنامه‌ها، آن‌ها را به شیوه درستی مدیریت کرد و در کنار آن، کار فرهنگی کرد و حتی امر به معروف و نهی از منکر جاری شود. در صورت جلوگیری از این برنامه‌ها و عدم ایجاد بستر مناسب برای توجه به سلایق مختلف مردم، برنامه‌های زیرزمینی و به دور از نظارت اتفاق می‌افتد که به وسیله آن دقیقا همان خواسته نفوذ نرم دشمن بر عقاید مردم رقم می‌خورد.

عقب‌افتادگی فرهنگی با وجود ۴۰ نهاد بودجه‌بگیر

وی بر ضرورت مردمی‌سازی کارفرهنگی و نظارت توسط دولت تاکید و بیان کرد: با وجود بیش از ۴۰ ارگان با بودجه فرهنگی، همچنان عقب‌افتادگی در فرهنگ‌سازی مشاهده می‌شود؛ البته مبالغ بودجه‌ها، کم و فعالیت مورد نیاز، زیاد است ولی می‌بایست آن را در اختیار مؤسسات مردمی گذاشت تا بازده بیشتری داشته‌باشد و ارگان‌ها نقش سازماندهی و فعال کردن مؤسسات مردمی داشته باشند؛ علت آن هم این است که مدیران تصمیم‌ساز با سلایق فکری مختلف بر سر کار می‌آیند ولی مردم همیشه هستند و کارهای فرهنگی از این جهت، لطمه کمتری می‌خورند.

امیرنیا با انتقاد به آموزش و پرورش، بیان کرد: درمدارس، بیشتر به آموزش توجه می‌شود و اگر دانش‌آموزی در این بخش، ضعیف باشد با کلاس‌های جبرانی و آموزش خصوصی، جبران می‌کنند اما در بخش پرورش، کمترین توجه به آن‌ها می‌شود و عملاً پرورش به حال خود رها شده‌است که این کم‌کاری، به اشکال مختلف در جامعه بروز می‌کند.

وی ضمن گلایه از کمبود بودجه این اداره، بیان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد، سرباز فرهنگی است و در این برهه از زمان که دشمنان ایران با تمام قوا به میدان آمده‌اند، نیازمند بودجه کافی برای دفاع از فرهنگ هستیم. اما متاسفانه، بودجه این اداره بسیار پائین است و کفاف برنامه‌ریزی‌های ما را نمی‌دهد. حقوق کارمندان این اداره، کف حقوق کشوری است، در صورتی که نیروهای این اداره، پس از ساعت اداری، تا پاسی از شب نیز مشغول به کار در خلال اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در پایان تصریح کرد: در حال حاضر، سرانه فرهنگی و هنری برای جامعه، با شرایط مطلوب فاصله بسیاری دارد و به جهت جذب افراد تأثیرگذار و ایجاد فضای مناسب برای کار فرهنگی و هنری، بستر مناسب مانند سالن و امکانات مناسب، مورد نیاز است؛ اما ما همچنان با تمام قوا و با شرایط موجود در تلاش هستیم که به بهترین شکل به مردم خدمت کنیم.

خبرنگار: غزاله شعبانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1175294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =