ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن خرما برای رمضان‌

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تن خرما در کشور برای ایام ماه مبارک رمضان ذخیره شده است، گفت: ۱۵ هزار تن از این رقم برای کلانشهر تهران است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد مهدی برومندی در گفت‌وگیی از تأمین مناسب خرمای ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: حدود ۱۰۰ هزار تن خرما برای تأمین نیاز کشور و همچنین ۱۵ هزار تن برای کلانشهر تهران تدارک دیده شده که سال‌های گذشته هم همین میزان تدارک دیده می‌شد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر تأمین خرما در ایام مبارک ماه رمضان وجود ندارد، گفت: توافقاتی هم بین وزارت جهاد، انجمن ملی خرما، اتحادیه باغداران، سازمان میادین میوه و تره‌بار و شهرداری تهران برای عرضه خرما در ماه رمضان با قیمت‌های مناسب انجام شده است.

مشارکت ۱۰ هزار دانشجو در اردوهای جهادی ماه رمضان ۱۴۰۲

برومندی با بیان اینکه ذخیره‌سازی به‌ویژه در دو رقم مضافتی و کبکاب به میزان کافی انجام شده است، گفت: هم اکنون عرضه خرما در میادین، غرف‌ شهرداری‌ها، انجام می‌شود.

وی درباره قیمت‌های خرما گفت: قیمت خرما تابع عرضه و تقاضا است و نرخ مصوبی وجود ندارد، اما تلاش می‌شود که با عرضه مناسب به بازار، قیمت‌ها در ماه رمضان نوسان نداشته باشد.

به گزارش فارس، بررسی‌ها از قیمت بازار نشان می‌دهد که خرمای کبکاب دشتستان کیلویی ۴۸ هزار تومان به فروش می‌رود. خرمای هلیله کیلویی ۴۰ هزار تومان، زاهدیه درجه و تازه ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان، خرمای خاصویی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود. در این میان برخی از خرماها که بیش‌تر صادراتی و به نوعی لاکچری هستند نیز تا کیلویی ۷۰ هزار تومان قیمت خورده است.

انتهای پیام‌/

کد خبر: 1175301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =