رهبر انقلاب: به هیچ حدی از پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف جلو بروید

فرمانده معظم کل قوا با ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیروهای مسلح فرمودند: به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح این نیروها را به فرموده امیرمومنان علیه‌السلام حصارهای مستحکم کشور و ملت خواندند و تاکید کردند: این جایگاه بسیار بزرگ، مسئولیت‌های سنگینی به همراه می‌آورد که بحمدالله نیروهای مسلح با قدرشناسی این موقعیت پرافتخار، مشغول عمل به وظایف خود هستند.

تعداد سخنرانان دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب مشخص شد

ایشان با ابراز خرسندی از حرکت و پیشرفت مستمر در نیروهای مسلح گفتند: به هیچ حدی از استحکام و پیشرفت قانع نباشید و بدون توقف به جلو بروید.

فرمانده کل قوا با استناد به آیه قرآن کریم آمادگی همیشه را فرمان پروردگار و مایه ترس دشمنان خدا و ملت خواندند و افزودند: تهدید، هیچگاه به طور کامل از بین نمی‌رود بنابراین باید هرچه می‌توانید بر آمادگی‌‎های مختلف بیفزایید.

رهبر انقلاب همچنین نفس آمادگی نیروهای مسلح را برای دشمنان  بازدارنده و هوشیاری در مقابل طراحان پشت صحنه حوادث را کاملاً ضروری خواندند.
ایشان با اشاره به حرف و اقدام احتمالی عناصر کم قدرت، گفتند: نباید ذهن‌ها را بر اینگونه اقدامات و حرفها متوجه و متمرکز کرد بلکه باید طراحان اصلی و پشت صحنه را دید.

فرمانده کل قوا با اشاره به جنگ ‌افروزی‌های نیروهای شریر بین‌المللی در مناطق مختلف جهان گفتند: استکبار هرجا منافعی ببیند از پشت صحنه درگیری راه می‌اندازد.

تمرکز و دقت بر برنامه‌های بلند مدت دشمن نکته مهم دیگری بود که رهبر انقلاب خطاب به فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح تاکید کردند.

ایشان در همین زمینه گفتند: دقت بر برنامه‌های پنج یا ده ساله دشمن خوب و لازم است اما باید برنامه‌های میان مدت و بلند مدت او را مدنظر و تحت رصد داشت.

فرمانده کل قوا با اشاره به دو جنگی که آمریکا حدود دو دهه قبل در شرق و غرب ایران به راه انداخت گفتند: آمریکایی‌ها منافعی در عراق و افغانستان داشتند اما هدف نهایی آنها ایران اسلامی بود که به دلیل بنیه بسیار قوی انقلاب اسلامی، در این ماجراها و هدف نهایی خود شکست خوردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به این واقعیت گفتند: بنابراین دشمن با همه محاسبات به ظاهر مستحکم و قدرت نظامی خود، قابل شکست دادن است.

ایشان موقعیت کنونی رژیم صهیونیستی را نمونه دیگری از اینگونه شکست‌ها برشمردند و گفتند: عملیات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی در ماه رمضان سال گذشته با عکس العمل خاصی در جهان روبرو نشد اما امسال در مقابل جنایات او، حتی در آمریکا و انگلیس تظاهرات می‌شود.

فرمانده کل قوا غافل نشدن از دشمن را به موازات باور به شکست پذیری او، مهم دانستند و افزودند: در هیچ مرحله‌ای نباید از مکر و طراحی دشمنان غافل شد.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، مراکز و عناصر فکری نیروهای مسلح را به طراحی دائم و مبتکرانه راهبردها و سیاستهای قوی، عقلایی و راهگشا فراخواندند.

پیش از سخنان فرمانده کل قوا سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات نیروهای مسلح در ابعاد مختلف بیان کرد.

کد خبر: 1177879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =