بحران‌های کشور با بهره‌گیری از هوش مصنوعی مرتفع خواهد شد

دانشجویان انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان که موفق به تولید اولین نشریه دانشگاهی کشور با بهره مندی از تکنولوژی هوش مصنوعی به عنوان «دیباگر» شده‌اند با استاندار سمنان دیدار کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دیدار هیئت تحریریه «پیدایش» اولین شماره از نشریه دانشگاهی «دیباگر» که توسط دانشجویان انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و با بهره‌مندی از تکنولوژی هوش مصنوعی تولید شده بود ظهر روز پنج شنبه ۱۰ خرداد ماه سال جاری در سالن غدیر استانداری با سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان، دیدار کردند.

محمد کریم سهرابی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، با تبیین فرایند و مراحل تولید «دیباگر» گفت: این رویداد  بخش بسیار کوچک از یک فرایند بسیار گسترده وکامل بنام هوش مصنوعی محسوب می‌شود و در ذیل گروه کامپیوتر، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، راهنمایی و همکاری اساتید گروه کامپیوتر و تلاش مشتاقانه دانشجویان مستعد انجمن علمی دانشجوئی مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان محقق شده است.

 سهرابی با اشاره به سابقه گروه آموزشی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تصریح کرد: گروه کامپیوتر واحد سمنان تلاش می کند تا به هدف مهم خود که طلایه‌دار شدن و پیش‌آهنگ بودن در فرایند سامانه‌ای و سیستمی کردن امور و فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان ‌ها، ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی کشور است دست یابد و در این رابطه نیازمند حمایت بخش‌های مختلف حاکمیتی می باشد.

این عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، با اشاره به تصمیم ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) استانداری سمنان، مبنی برحذف انسان به عنوان سخنگو و بهره مندی از ربات در این جایگاه گفت: «رایسان» انسان واره هوشمند ایجاد شده توسط هوش مصنوعی دانشگاه، این قابلیت را دارد که به عنوان سخنگوی تاد ایفای نقش کرده و ستاد را در نیل به اهداف خود یاری نماید ...

 سمانه بهرامیان، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، شناسایی دانشجویان مستعد و خلاق و شبکه سازی آنان، متناسب با توانمندی‌ها و استعدادهایشان را از ماموریت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه اعلام کرد و گفت: دانشجویان در این باشگاه در قالب انجمن‌های علمی با امور پژوهشی بیشتر و بهتر آشنا شده و وارد مسائل و مباحث مربوط به پژوهش و اجراء خواهند شد.

 سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان با بیان پیشینه تکنولوژی هوش مصنوعی پیدایش و ظهور این تکنولوژی را در جنگ جهانی دوم و به کشور آلمان نسبت داد وگفت: باید بهره‌مندی از تکنولوژی هوش مصنوعی در تمامی مسائل مدیریتی، اجرایی و بحران‌های موجود در کشور گسترش یابد.

 هاشمی؛ بحران آب، مسائل مربوط به خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی و دامپروری، صنعت توریسم و گردشگری، جلوگری و کاهش تلفات در حمل و نقل جاده ای را  فرصت های مناسب برای توسعه این تکنولوژی دانست.

استاندار سمنان با اشاره به رتبه ممتاز این استان در برخی شاخص‌ها از قبیل؛ تولید، اشتغال،  تحصیلات و راهیابی دانش آموزان به مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی، ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال، پارک علم و فناوری و تخصیص اعتبارات با رویکرد فعالیت‌های دانش بنیان، ابراز امیدواری کرد وگفت: با تلاش بیشتر و حمایت‌های بهتر از اندیشه‌ها، ایده های نوین، تلاش و پشتکاردانشجویان مستعد در این زمینه، استان سمنان به استانی پیشرو در حوزه فعالیت‌های مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی معرفی گردد.

 سید محمد رضا هاشمی، که خود از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی است، ضمن حمایت از این قبیل فعالیت‌ها خواستار برگزاری نشست‌های تخصصی و فنی مرتبط در حوزه‌های برنامه‌ریزی، پژوهشی، عمرانی و اقتصادی به منظور عقد تفاهم نامه‌های همکاری علمی و اجرایی بین دو دستگاه شد.

در این دیدار که با حضور اسماعیل طحان، سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، محمد کریم سهرابی معاون پژوهش و فناوری، سمانه بهرامیان، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، آرش صباغی، عضو هیات علمی و مدیر گروه رشته کامپیوتر، محمد حسین داورپور و هدی معدنی اعضای هیات علمی گروه کامپیوتر  دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد از کوشش اعضای انجمن علمی دانشجوئی مهندسی کامپوتر و هوش مصنوعی دانشگاه در خلق دیباگر(Debuger) با اهدای لوح تقدیر و هدیه تقدیر شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1184088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =