تهران- ایسکانیوز: امین‌رضا کمالیان معاون هماهنگی استان سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی که با حضور روسای واحدها و مراکز همراه بود گفت: روابط عمومی پویا با انتقال پیام‌های صحیح و متناسب با زمان و مکان خاص خود، به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌ها و اقدامات انجام شده سازمان متبوع در جهت پاسخگویی به نیازهای مخاطبان که در حقیقت از نیازها اخذ شده می پردازد.


کمالیان، با تاکید بر ارائه اطلاعات و اخبار شفاف و درست از سازمان به منظور فراهم سازی شرایط توسعه یافتگی و رشد عنوان کرد: تعامل و ارتباط متقابل بین روابط عمومی ها و رسانه ها کارکردهای مطلوبی را برای طرفین به ارمغان می آورد.


این مسئول با بیان اینکه روابط عمومی پویا مهمترین صفت روابط عمومی مدرن و تخصصی بشمار می‌رود، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی‌ها، تولید و تنظیم خبر و تلاش در راستای بکارگیری از راهکارهای مهم ارتباطی جهت انتشار به موقع و موثر آن در رسانه هاست، روابط عمومی باید همیشه ارتباط صحیح رسانه‌ای داشته باشد.


وی افزود: روابط عمومی در هزار سوم چرخش موفقی داشته و از تبلیغات به اطلاع رسانی ارتقاء داشته است. روابط عمومی‌ در ابتدا وظایفی‌ سیاسی‌ بر عهده‌ داشت‌، سپس‌ بر بُعد اقتصادی‌ تأكید شد و در حال‌ حاضر از زاویه‌ اجتماعی‌ انجام‌ وظیفه‌ می‌كند.


کمالیان روابط عمومی‌ اطلاع‌مدار حوزه‌ای موفق در راستای توزیع‌ و تبیین‌ اطلاعات‌ برشمرد و خاطرنشان کرد: ضرورت‌ بهره‌‌مندی‌ جامعه‌ از اطلاعات‌ در دنیای‌ امروز، ما را وا می‌دارد تا یک روابط عمومی‌ نوین‌ طراحی شود و این روابط عمومی را یك‌ روابط عمومی‌ اطلاع‌مدار می‌نامیم.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از دیگر وظایف روابط عمومی نظارت بر فضای وب واحد دانست و این وظیفه را یک وظیفه محوری برای روابط عمومی برشمرد و بیان کرد: امروزه اینترنت به یک پایگاه اخباری وسیع در دنیای رسانه تبدیل شده است، پیش از اینکه هر خبری بخواهد در مطبوعات، رادیو و تلویزیون مطرح شود، ابتدا در یک سایت خبری مطرح می‌شود. این امر یک فرصت بسیار خوب را در اختیار روابط عمومی‌ها می‌گذارد تا اهداف سازمان را شفاف اطلاع‌رسانی کنند.


این مسئول فلسفه وجودی روابط عمومی، پاسداری از منافع عمومی دانست و با بیان این مطلب که روابط عمومی در متن است نه در حاشیه، در خود مدیریت است نه در بیرون آن، عنوان کرد: روابط عمومی به هیچ‌عنوان از مدیریت جدا نیست، روابط عمومی نزدیك‌ترین فرد به مدیر سازمان است به این دلیل كه اطلاعات دقیق‌تر و گسترده‌تری از محیط داخل و خارج از سازمان دارد و می‌تواند نقش مشاور اول مدیر ارشد را به خوبی انجام دهد.


وی با بیان اینکه جهان‌ به‌ یک دهكده‌ اطلاعاتی‌ بدل‌ شده است و اهمیت‌ اطلاعات‌ هر روزافزون‌تر خواهد شد و این امر بر ارزش‌ اطلاعات به‌ عنوان‌ ثروت‌ و قدرت‌ می‌افزاید، اظهار کرد: به همین دلیل میزان‌ ارزش‌ اطلاعات‌ را سرعت‌ اطلاع‌رسانی‌، سهولت‌ اطلاع‌رسانی‌، ارزش‌ اطلاعات و حجم‌ دسترسی‌ به‌ ‌آن تعیین‌ می‌كند، روابط عمومی در این راستا موظف است در امر اطلاع‌رسانی همیشه آنلاین و به‌روز باشد.


در پایان از روابط عمومی ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد زاهدان به دلیل کسب رتبه برتر در راستای اطلاع رسانی تقدیر شد.


شایان ذکر است در پایان این مراسم کارگاه آموزشی اصول و فنون مصاحبه برای مسئولین روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان  با حضور تقی رخشانی به عنوان مدرس برگزار شد.

کد خبر: 220374

وب گردی

وب گردی