مسجدجامعی،‌ کنار گود زورخانه و دیدار با تنها کدخدای زنده مانده تهران/ عکس

تهرانگردی امروز احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران امروز در منطقه ۲ و فرحزاد بود. او در بخشی از این گردش، به زورخانه فرحزاد رفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ صبح روز جمعه هشتم آبان و در یک هوای بارانی و مطبوع پاییزی،‌احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، تهرانگردی خود را از منطقه 2 و منزل ابراهیم حسین‌جانی آغاز کرد. وی پس از بازدید از فرش‌های نفیسی که این پژوهشگر برای موزه‌ای از نقاط مختلف دنیا جمع‌آوری کرده است،‌اظهار کرد: قرار است آقای حسین‌جانی موزه‌ فرشی در اراک به نام موزه فرش شهدای ایران اسلامی،‌ با 120 تخته فرش ساخته شود که از آثار نفیسی هم تشکیل شده است.

مسجدجامعی ادامه داد: یکی از مهمترین فرش‌هایی که در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد، فرشی مربوط به 400 سال پیش و دوره شاه طهماسب صفوی، که از نیویورک خریداری شده است. همچنین یک فرش 12 ضلعی نیز که قدمتی 200 ساله دارد و گویا برای خاندان قاجار است، در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران پس از بازدید از امامزادگان عینعلی (ع) و زینعلی (ع) و همچنین قنات استخر پونک به دیدار تنها کدخدای تهران که در قید حیات است، رفت و با بازدید از زورخانه فرحزاد، حمام قدیمی فرحزاد و حسینیه اعظم فرحزاد، به 200 هکتار از اراضی آزاد شده غرب تهران رفت. مسجد جامعی با اشاره به اینکه 200 هکتار زمین در شمال غربی حریم منطقه 2 تهران آزاد شده است، تاکید کرد: حکم آزادسازی این اراضی که در کوه واقع شده اند،‌توسط قاضی پورک‌زاده از دستگاه قضای کشور بود که همکاری لازم را با مسئولان داشت و این بخش از حریم تهران آزاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این زمین خواری‌ها شخصی بوده و دستگاه‌های دولتی برای تملک این اراضی برای عموم مردم شهر تهران،‌نهایت همکاری را داشتند که من از همه این دستگاه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم. مقداری از این زمین‌ها نیز مربوط به سایر دستگاه‌های است که آنها هم در پی این هستند تا این اراضی را برای استفاده عموم مردم،‌ آزاد کنند.

۲۰۲۰

کد خبر: 544256

وب گردی

وب گردی