انگلستان گوگل را مجبور به پرداخت 130 میلیون پوند مالیات کرد

شرکت گوگل، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ الفابت، تصمیم گرفته است تا 130 میلیون پوند یا حدود 185 میلیون دلار از مالیات‌های عقب افتاده‌ی خود به کشور انگلستان را پرداخت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، سازمان مالیاتی انگلستان یا HMRC، شش سال گذشته را مشغول بررسی درآمدهای شرکت گوگل در انگلستان بوده است. 130 میلیون پوندی که گوگل به دولت انگلستان پرداخت می‌کند، مربوط به مالیات‌های پرداخت نشده‌ی ده سال گذشته است. با پرداخت این مقدار، سازمان مالیاتی انگلستان هم به بررسی‌های شش ساله‌ی خود پایان خواهد داد.

مقدار 130 میلیون پوند با محاسبه‌ی درآمدهای گوگل از سال 2005 میلادی به دست آمده. سود این چند سال هم در این 130 میلیون پوند محاسبه شده است.

طبق توافق جدید گوگل با سازمان مالیاتی انگلستان، این شرکت از این پس باید برای تمام درآمدهای تبلیغاتی‌اش در انگلستان، مالیات پرداخت کند. مثل بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی، پیش از این توافق، شرکت گوگل مالیات‌اش را در کشورهایی پرداخت می‌کرد که میزان مالیات زیادی ندارند. برای مثال، گوگل در سال 2013 از 3.4 میلیارد پوند درآمدی که در انگلستان داشت، تنها 20.5 میلیون پوند مالیات پرداخت کرده بود.

خزانه‌داری انگلستان هم درباره‌ی این توافق جدید با گوگل ابراز خوشحالی کرده است. مسوولان انگلستان این توافق را از اولین قدم‌های‌شان برای دریافت مالیات از شرکت‌های بزرگ عنوان کرده‌اند. البته همه از توافق جدید راضی نیستند. برخی از مسوولان کشور انگلستان گفته‌اند که گوگل در اصل پیروز این توافق بوده است؛ طوری که این شرکت باید مقدار مالیات بسیار بیشتری را پرداخت کند.

10104

کد خبر: 575251

وب گردی

وب گردی