اشرف بروجردی: حدود 60 درصد از زنان اصلاح طلب  رد صلاحیت شدند/ قهر کردن با صندوق رای یک فرصت است برای طرف مقابل

رییس مجمع زنان اصلاح طلب با اشاره به تجربه گذشته اصلاح‌طلبان از عقب نشینی در عرصه سیاسی و اجتماعی گفت: گذشته به ما نشان داد که قهر کردن با صندوق رای یک فرصت است برای طرف مقابل که ولو با 300 هزار رای  افراد می توانند به عنوان نماینده در مجلس حضور یابند و به اسم نماینده مردم فعالیت کنند .

اشرف بروجردی، رییس مجمع زنان اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره ائتلاف اصلاح طلبان بیان کرد : ائتلاف اصلاح طلبان درونی است و با نیروی غیر اصلاح طلب ائتلاف نمی کنند، واگر از نیروهای معتدل حمایتی صورت گیرد بحث ائتلاف مطرح نیست بلکه نخست استفاده از ظرفیت موجود و امکانی که توسط برخی از نیروهایی که از جنبه رفتاری و دیدگاه آنها به مسائل به اصلاح طلبان نزدیک تر باشد است .

زنان اصلاح طلب بیشترین سهم در بین رد صلاحیت شدگان را داشتند

وی ادامه داد: در بین اصلاح طلبان آنهایی که ممکن است افرادی کارآمد و ناشناخته باشند اما مدعی اند جزء اصلاح طلبان هستند ، شاخص هایی را برای انتخاب این افراد تعیین کردیم لذا افراد شاخص ما در صحنه انتخابات حضور ندارند و تعداد نیروهای شناخته شده بسیار اندک است .

بروجردی با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت ها فضا را برای حضور اصلاح طلبان تنگ و محدود کرده است گفت: بدون توجه به اثرات روانی که می تواند در جامعه و مردم داشته باشد این اقدامات منجر به حذف بخش عظیمی از افرادی که ثبت نام کردند شد .

وی افزود: درصد زیادی از تایید صلاحیت نشده ها منتخب اصلاح طلبان هستند که این باعث می شود تا جریان انتخابات تک بعدی شود و تنها یک جناح نامزدهای خود را معرفی کنند .


رییس مجمع زنان اصلاح‌طلب وضعیت حضور زنان در عرصه انتخابات را نگران کننده توصیف کرد و گفت: زنان اصلاح طلب بیشترین سهم در بین رد صلاحیت شدگان را داشتند . یعنی در بین ثبت نام کنندگان زن اصلاح طلب بسیاری رد صلاحیت شدند اما در بین اصولگرایان نامزدهای زن رد صلاحیت نشدند اما حدود 60 درصد از زنان اصلاح طلب که ثبت نام کردند رد صلاحیت شدند .

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب مطرح کرد: دلیل قاطعی نمی‌توان برای رد صلاحیت زنان اصلاح‌طلب مطرح کرد. اما نگاهی که به حضور زنان اصلاح‌طلب وجود دارد این است که آنها بسیار شجاعانه وارد عرصه‌های سیاست شدند و اعلام موضع می‌کنند در صورتی که تاکنون بانوان اصولگرا کمتر به بیان نظرات خود پرداخته‌اند، بلکه بعضا از سوی احزاب و گروه های خود مجری هستند و استقلال رای زنان اصلاح‌طلب سبب شده که خوف از حضور آنها پدید آید.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به تجربه گذشته اصلاح‌طلبان از عقب نشینی در عرصه سیاسی و اجتماعی گفت: اصلاح‌طبلان از تجربیات تاریخی خود بهره می‌برند، لذا گذشته به ما نشان داد که قهر کردن با صندوق رای یک فرصت است برای طرف مقابل که ولو با رای اندک 300 هزار افراد می توانند به عنوان نماینده در مجلس حضور یابند و به اسم نماینده مردم فعالیت کنند .

آیت الله هاشمی دربیان مواضع مصلحت شخص را در نظر نمی گیرد بلکه مصالح ملی را مد نظر دارد

بروجردی با اشاره به تخریب هایی که علیه آیت الله هاشمی می شود گفت: آقای هاشمی در واقع به عنوان یک شخص اثر گذار در ادوار مختلف عمل کرده است و در طرح مواضعشان کاری ندارد که چه کسانی خوشش می آید یا بدش می آید و خود را فرزند انقلاب می داند و کسانی که منافعشان از حضور آیت الله هاشمی در عرصه سیاست به خطر می افتد، احساس خطر می کنند .

وی تاکید کرد: هاشمی شناسنامه انقلاب است و دربیان مواضع خود مصلحت شخص را در نظر نمی گیرد بلکه مصالح ملی را مد نظر دارد و این با دیدگاه تخریب کنندگان که نگاه تک بعدی دارند در تضاد است .

اولویت نمایندگان زن شکل گیری فراکسیون زنان و نزدیک شدن دیدگاه ها به یکدیگر باشد

رییس مجمع زنان اصلاح طلب اولین مسئله ای را که زنان در مجلس یازدهم باید پیگیری کنند شکل گیری فراکسیون زنان و نزدیک شدن دیدگاهایشان با یکدیگر دانست و افزود: معتقدم همه مسائل حول محور مباحث سیاسی نمی چرخد بلکه بخش عمده ای از مسائل زنان حقوقی است و جایگاه و کرامت آنها در جامعه است و این مسائلی است که زنان باید بر آن متمرکز شوند تا بتوانند تأثیر گذار باشند .

بروجردی در تصریح مطالبات مردم از مجلس دهم بیان کرد: مطالبات مردم این است که مجلس استقلال رأی داشته باشد و تابع نظرات دیگران نبوده و تصمیم گیرنده باشد و همچنین نمایندگان به مطالبات عمومی ملت توجه داشته باشند و از موقعیت و جایگاه خود به عنوان منافع فردی استفاده نکنند .

رییس مجمع زنان اصلاح طلب در تصریح پیش‌بینی خود از ترکیب مجلس دهم گفت:با توجه به نتایج بررسی صلاحیت‌ها می‌توان گفت که چندان به نظر نمی‌رسد که چینش مجلس دهم یک دست باشد، بلکه مجلسی ترکیبی خواهد بود که به نوعی می‌تواند اختلاف‌برانگیز باشد.

203/201

کد خبر: 588561

وب گردی

وب گردی