سلول های سرطان را زیر میکروسکوپ ببینید

تحقیقات حاکی از آن است که کشف و پیشرفت در میکروسکوپ سه بعدی با وضوح بسیار بالا موجب پیشرفت‌های چشمگیری در مهار بیماری سرطان شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در بیشتر موارد سلول‌های سرطانی در بدن رفتار متفاوت و غیر قابل پیش بینی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل برای بررسی دقیق آن‌ها دانشمندان نیاز دارند تا آن ها را در محیط طبیعی‌شان مطالعه کنند. بررسی سلول‌های سرطانی در محیط طبیعی آن‌ها کاری بسیار مشکل است اما میکروسکوپ‌های سه بعدی باعث شدند بیماری‌ها مانند قبل دیده نشوند و در محیط طبیعی رشد خود در نظر گرفته شوند.

در تحقیقات و مطالعات قبلی دانشمندان توانستند به کمک میکروسکوپ‌هایی با وضوح بالا تصاویر سه بعدی از سلول‌های سرطانی بدست آورند به این امید که اطلاعات مفیدی راجع به رفتار آن‌ها در بدن افراد کسب کنند. اما سلول‌های سرطانی در زیر میکروسکوپ رفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهند و تشخیص این رفتار و پیش‌بینی آن‌ها در بدن کاری بسیار دشوار است.

از طرف دیگر، برای بررسی رفتار سلول‌های سرطانی به میکروسکوپ سه بعدی بسیار دقیق با وضوح بالا نیاز است. به همین علت گروهی از دانشمندان از مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس توانستند با استفاده از میکروسکوپ‌هایی باکیفیت و وضوح به طور همزمان تصاویری از سلول‌ها و ماتریکس کلاژن آن‌ها بدست آورند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که محیط اطراف سلول‌ها تا حد بسیار زیادی بر رفتار سلولی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و این دانشمندان با کمک این میکروسکوپ خود درکی عمیق‌تر از مکانیسم مولکولی آن‌ها بدست آورند که از رفتار سلولی سلول‌های سرطانی بدست می‌آید. تحقیقات نشان داده است که بررسی سلول‌های سرطانی در تومورها و محیط طبیعی رشد آن‌ها می‌تواند در درمان سرطان بسیار مفید و موثر باشد و از دلایل مقاومت درمانی سلول‌های سرطانی پرده بردارد.

20103

کد خبر: 603745

وب گردی

وب گردی