قشقاوی:برخی رسانه‌ها تمایلی ندارند با همسایگان‌مان روابط گرمی برقرار کنیم

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه گفت: در جلسه امروز معاونان وزارت خارجه گزارشی درباره سفر پاکستان ارائه شد که از دستاوردهای مثبت این سفر حکایت داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا؛ حسن قشقاوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در دیدار نوروزی با رئیس جمهور تاکید اصلی و ماموریتی که آقای روحانی به همه همکاران داشتند، تکیه بر اقتصاد مقاومتی بود و تاکید داشتند ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور فعال شود تا با استفاده از همه ظرفیت‌های ستاد و صف در سراسر جهان بتوانیم این مهم را تحقق بخشیم.

او با تاکید بر اهمیت نقش دیپلماسی و سیاست خارجی در تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد:‌ هر آنچه بتوانیم تسهیلات کنسولی و خدمات بیشتری برای تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی به نتایج بهتری می‌رسیم.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر اخیر رئیس جمهور به پاکستان و برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای علیه اقدام‌های دولت اعلام کرد: برخی از رسانه‌های جهت‌دار تمایلی ندارند که روابط گرمی با همسایگان برقرار کنیم و این مسائل ناشی از گرایش‌های مختلف برخی‌ رسانه‌ها است.

او ادامه داد: سفر اخیر به کشور پاکستان سفر بسیار خوبی بود و دستاوردهای قابل توجهی داشت و صحبت‌های بسیار خوبی نیز در این سفر میان مقام‌های دو کشور انجام گرفت و امیدواریم این تصمیم‌ها عملی شوند.

قشقاوی با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز معاونان وزارت خارجه یادآور شد: گزارشی در خصوص این سفر در جلسه صبح امروز در جمع معاونان وزارت خارجه ارائه شد که از دستاوردهای مناسب این سفر حکایت داشت.

او همچنین درباره دستاوردهای امنیتی سفر پاکستان خاطر نشان کرد: همواره مسائل و مباحث امنیتی یکی از ابعاد اصلی سفر به کشورهای همسایه است و به هر میزان روابط ما با همسایگان گرم و دوستانه باشد امنیت منطقه به نحو بهتری تضمین خواهد شد و این ارتقای سطح امنیت منجر به ارتقای سطح توسعه، ثبات و گسترش روابط‌های دو جانبه و چند جانبه را به همراه دارد.

204/201

کد خبر: 619724

وب گردی

وب گردی