اسناد همکاری‌ میان ایران و آفریقای جنوبی امضا می‌شود

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه اعلام کرد: اسناد همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و فرهنگی میان رییسان‌جمهور ایران و آفریقای جنوبی در تهران امضا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان افزود:‌ سفر آقای جاکوب زوما به تهران نخستین سفر رییس‌جمهور این کشور به ایران محسوب می‌شود گرچه مرحوم نلسون ماندلا، رهبر مبارز و فقید این کشور قبل و پس از دوره ریاست جمهوری‌اش به تهران سفر کرده بود.

او نقش آفریقای جنوبی را در ایجاد صلح و ثبات در این قاره تعیین کننده دانست و گفت: این کشور در مسائل منطقه‌یی به عنوان کشوری حافظ صلح عمل می‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان قدرتی منطقه‌یی نقش موثری در تحکیم صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه و جهان دارد.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت، امیرعبداللهیان افزود: رویکرد دو کشور به موضوعات مهم بین‌المللی مانند مبارزه با تروریسم و فرقه‌گرایی، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با دخالت‌های خارجی در دیگر کشورها به ویژه بحران سوریه، به هم نزدیک است و دو طرف از راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران‌های منطقه‌یی حمایت می‌کنند.

رییس‌جمهور آفریقای جنوبی در صدر هیاتی 180 نفره از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی این کشور امروز وارد تهران می‌شود و فردا با رییس‌جمهور دیدار خواهد کرد.

202/201

کد خبر: 627524

وب گردی

وب گردی