اجرای وحید تاج با ارکستر فرهنگ و هنر

ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی و به خوانندگی وحید تاج و مهدی آقامحمدی هفتم خردادماه در تالار فرهنگستان هنر به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر ، ارکستر فرهنگ و هنر که یک سال و نیم پیش با طرحی از شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی و با حمایت و همکاری سوسن تقی‌پور رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 تشکیل شد. در این اجرا چهار قطعه‌ی با کلام مانند «آیلیریق» و «نازنین یار من» به خوانندگی مهدی آقامحمدی، «بهار دلکش» و «خاک مهر آیین» به خوانندگی وحید تاج در کنار دو قطعه‌ی بی‌کلام رنگ بیات شیراز و رنگ از اپرای کوروغلو اجرا خواهد شد.

شهرام توکلی - رهبر این ارکستر - گفت: نوازندگان ارکستر فرهنگ و هنر که با ساختار کاملا کلاسیک فعالیت می‌کند شامل دانشجویان موسیقی دانشگاه‌های علمی کاربردی هستند.

وی ادامه داد: این ارکستر طی مدت زمانی که شروع به فعالیت کرده، اجراهای متعددی را به‌صورت مستقل در تالار رودکی و همچنین حاشیه‌های همایش‌ها به رهبری من و علی‌اکبر قربانی برگزار کرده است.

این آهنگساز با اشاره به پیوستن برخی نوازندگان ارکستر فرهنگ و هنر به ارکستر موسیقی ملی، بیان کرد: ارکستر فرهنگ و هنر جزو اولین ارکسترهای دانشگاهی است که توانسته در جایگاه بسیار خوبی فعالیت کند و نسلی از نوازندگان جوان را به جامعه‌ی موسیقی تحویل دهد، به‌گونه‌ای که سال گذشته در روال تشکیل دوباره‌ی ارکستر موسیقی ملی چهار نوازنده از این ارکستر در آزمون ارکستر ملی پذیرفته و جذب این ارکستر شدند.

توکلی اظهار کرد: ارکسترهای دانشگاهی در رشد و شکوفایی نوازندگان جوان بسیار موثر هستند که امیدوارم تعداد این ارکسترها در همه‌ی دانشگاه‌ها بیشتر شود.

علی‌اکبر قربانی - دیگر رهبر این ارکستر - نیز در این‌باره توضیح داد: ما به چنین ارکسترهایی نیاز داریم، چون نوازندگان دانشجوی زیادی داریم که با شور و انگیزه فعالیت می‌کنند و تمایل به حضور در ارکسترهای بزرگ را دارند.

وی ادامه داد: ارکستر فرهنگ و هنر شامل نوازندگان جوانی است که با عشق و علاقه ساز می‌زنند و همین عامل باعث می‌شود که صدادهی ارکستر متفاوت باشد.

آهنگساز قطعه‌ی «خاک مهرآیین» با اشاره به اهداف بلندمدت ارکستر فرهنگ و هنر، گفت: هدف اولیه‌ی ما ارائه‌ی کار با کیفیت است که خوشبختانه با گذشت یک سال و نیم از راه‌اندازی این ارکستر به این هدف نزدیک شدیم. از بین بردن شکاف بین موسیقی کلاسیک و ایرانی و اجرای آثار دانشجویی در این ارکستر از دیگر اهداف ماست.

502502

کد خبر: 648027

وب گردی

وب گردی