افزایش سرعت توسعه تجارت الکترونیک در ایران

«محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه و در جلسه بررسی روند تجارت الکترونیک از اقدامات انجام شده در این زمینه مطلع و خواستار تسریع در روند گسترش این کسب و کار در کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز پنجشنبه مسئولان ارشد شبکه پستی به همراه تنی چند از مسئولان وزارت ارتباطات و مدیران عامل شرکای تجاری در بخش خصوصی در حضور وزیر ارتباطات گزارش کاملی از پروژه های جدید پست در حوزه تجارت الکترونیک ارائه دادند.
واعظی در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار داشت: این فعالیت در دنیا و ایران به سرعت در حال گسترش بوده و تاخیر در این کار زمینه بروز اقدامات موازی و خارج از قانون را فراهم می نماید.
وی مهمترین عارضه این امر را کاهش اعتماد مردم و ایجاد مشکل در کل پروژه دانست و افزود: تدوین مقررات و حمایت از شرکت های قانونی فعال در این حوزه کاهش ضرر و زیان مردم و استاندارد سازی فعالیت ها خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست دولت یازدهم مبنی بر حمایت از حضور بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی پرداخت و تصریح کرد: دولت قصد تصدی گری در امور را نداشته و همواره سعی بر کوچک سازی دارد و برهمین اساس نیز از این بخش حمایت جدی کرده و امیدوار است با همکاری یکدیگر موانع موجود را از سر راه برداشته و از این طریق به توسعه اشتغال در کشور کمک نماید.
واعظی همچنین خواستار تسریع در انجام امور شده و تاکید کرد: باید از تجربیات دیگر کشورها در این زمینه استفاده کرده و به کارها سرعت بخشیم چرا که هم اکنون نیز فاصله زیادی با بسیاری از کشورهای دنیا داریم.
در این جلسه شرکت های فعال و همکار با پست به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخته و سرویس های نوین طراحی شده در این همکاری را تشریح نمودند.
همچنین «حسن زاده» معاون فنی مدیر عامل نیز در سخنانی برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت تدوین شده در جهت توسعه تجارت الکترونیک در پست را به حاضران ارائه داد.
در جلسه روز پنجشنبه مدیران عامل شرکت های گلیان تصویر، ماها، همگامان (خوش) به عنوان همکاران پست در زمینه تجارت الکترونیک برنامه های خود را ارائه داده و از روند فعالیت هایشان گفتند.
در ادامه «قائمی» معاون شهردار تهران و رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری به عنوان همکار پست در پروژه ملی GNAF گزارش کاملی از فعالیت های صورت گرفته در این پروژه ارائه داد.

401/601

کد خبر: 651819

وب گردی

وب گردی