تور آموزشی مدیریت پروژه ایران با حضور دانشجویان و علاقه مندان برگزار شد

جمعی از اساتید و متخصصین حوزه مدیریت پروژه ایران با حضور دکتر عزیزی، مدیر عامل انجمن مدیریت پروژه ایران از پروژه رویال سعادت آباد دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، عزیزی در حاشیه این بازدید گفت: شاهد این هستیم که فرآیند های مدیریت پروژه به تدریج از پروژه های بزرگ نفت و گازی که قبلاً به واسطه همکاری با شرکت های خارجی رایج بود و استفاده می شد ، در پروژه های ساختمانی به خصوص پروژه های در این مقیاس دارد به خوبی پیاده سازی می شود و امروز شاهد این بودیم که ، فرآیند های استاندارد مدیریت پروژه به ویژه استاندارد های روز مثل ISO 21500 و PMBOK نسخه پنجم در این پروژه پیاده سازی شده است .
وی افزود: یک پروژه ای با این حجم از کار و در وسعت 44000 متر مربع ظرف دو سال دارد انجام می شود و رو به اتمام است. این موضوع یک رکورد بسیار خوب محسوب می شود . هزینه پروژه جزء محدود پروژه هایی بوده که در قالب بودجه تمام شده است. خوشبختانه شاهد این هستیم در کشور، پروژه ها بعضاً هم به لحاظ زمانی سه چهار برابر و هم به لحاظ هزینه ای چند برابر هزینه دارند و در نهایت نمی توانند حتی آن اهدافی که هم برای آن ها مشخص شده را برآورده کنند.
عزیزی ادامه داد: در واقع می توان گفت این پروژه می تواند به عنوان یک الگو برای سایر پروژه های ساختمانی کشور قرار گیرد و امیدواریم با پیاده سازی این استاندارد ها ، نتایجی که حاصل می شود استفاده بهینه از منابع ملی باشد . با دیدن نتایج بسیار خوب این پروژه، دیگر پروژه ها حتماً ترغیب خواهند شد که از این رویه های استاندارد در پروژه های خود استفاده کنند و حتماً شاهد بهبود پروژه ها در آینده خواهیم بود.

دکتر تاسا ، مدیر سیستم های شرکت طرح های صنعتی ایران از دیگر بازدید کنندگان این پروژه گفت: به نظر من تفکر سیستمی حاکم در این پروژه بارز ترین ویژگی و ساخت این مجموعه است . که باید به مدیران ارشد این پروژه تبریک گفت.
در ادامه نیز، مهندس باقر پور : کارشناس مدیریت پروژه شرکت مپنا افزود: در بحث پروژه های ساختمانی ، نیاز به چنین رویکردی که سیستماتیک باشد، داشتیم. نگاهی که برگرفته از دانش روز مدیریت پروژه و با هدف گذاری های خوب و شفاف باشد. این سیستم به نوعی دست تیم مدیریت پروژه برای استفاده از تکنیک های روز و سیستم های حساب پس داده شده باز می گذارد.

شایان ذکر است، در این بازدید تجربیاتی از روش های پیاده سازی نظام مدیریت پروژه ارائه شد که در این خصوص می توان به موضوعاتی از جمله : کاهش مدت زمان اجرای پروژه و مقایسه مدت زمان آن با دیگر پروژه های مشابه شهری در این مقیاس، تطابق با الزامات HSE، افزایش رضایت ذینفعان کلیدی پروژه و جایگاه PMO در چارت سازمانی پروژه اشاره کرد.
لازم به ذکر است با توجه به آنکه اغلب قریب به اتفاق پروژه های ساختمانی بلندمرتبه در شهر تهران کماکان به صورت سنتی و بعضاً غیر حرفه ای ساخته می شوند ، این نکته در خصوص این پروژه حائز اهمیت است که علیرغم تازگی و نو بودن موضوع دانش مدیریت پروژه در صنعت ساختمان ، این پروژه توانسته است علاوه بر پیاده سازی مناسب این دانش ، به پیشرفت خوبی نیز در سطح پروژه دست یابد .

کد خبر: 660325

وب گردی

وب گردی