مدیر حوزه علمیه قم خبر داد: آموزش تخصصی زبان عربی به ۱۴۰۰ طلبه

مدیر حوزه علمیه استان قم از برنامه ریزی این حوزه برای آموزش تخصصی زبان عربی به هزار و ۴۰۰ طلبه در سال تحصیلی آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال با بیان اینکه آموزش زبان عربی به طلاب از سال گذشته آغاز شد، گفت: با وجود اینکه آموزش زبان عربی در سال‌های گذشته به ویژه در دهه اخیر در بعضی از حوزه‌های علمیه به صورت متفرقه انجام شده بود اما کار منسجم و فراگیر آموزش تخصصی زبان عربی از تابستان گذشته در حوزه علمیه قم و تعدادی از مدارس علمیه کشور آغاز شد.

او افزود: این طرح در سال گذشته به طور آزمایشی اجرا شد و این آموزش برای فراگیران دوره تابستانی، در طول سال تحصیلی ۹۴ - ۹۵ ادامه پیدا کرد.

به گفته مدیر حوزه علمیه قم، در تابستان امسال نیز ادامه آموزش تخصصی زبان عربی ویژه طلابی که سال گذشته در قرنطینه آموزشی بودند برگزار شد.

فرخ فال گفت: در حال حاضر تعدادی از طلاب مقطع سیکل در مدرسه علمیه فاطمیه (س) و تعدادی از طلاب مقطع دیپلم به بالا در مدرسه علمیه امام باقر (ع) مشغول تحصیل و گذراندن دومین قرنطینه آموزش زبان عربی هستند.

او گفت: علاوه بر ۲۰۰ طلبه‌ای که دوره آموزش زبان عربی را گذرانده‌اند، هزار و ۲۰۰ طلبه دیگر در پایه دوم و در مجموع هزار و ۴۰۰ نفر در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ زیر پوشش آموزش زبان تخصصی زبان عربی قرار می‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه قم کمبود استاد را یکی از دلایل توسعه نیافتن این دوره‌ها در سطح کشور دانست و گفت: این مشکل در قم تدبیر شد و استادانی انتخاب شدند و آموزش‌های لازم به آنها ارائه شد، اما کمبود استاد در مدارس علمیه کشور وجود دارد و مسئولان معاونت آموزش حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنند تا جای ممکن برنامه آموزش زبان عربی را در مدارس علمیه کشور اجرا کنند.

فرخ فال گفت: در سال تحصیلی آینده تمامی طلابی که وارد پایه دوم می‌شوند زیر پوشش آموزش تخصصی زبان عربی قرار می‌گیرند و این آموزش‌ها به مرور ادامه پیدا می‌کند تا جایی که تمامی طلاب حوزه علمیه قم آموزش ببینند.

20104

کد خبر: 665372

وب گردی

وب گردی