شناسایی ۳۰۰۰ مورد ابتلا به آنفلوآنزا در سال ۹۴

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: امسال هنوز موج آنفلوآنزا در کشور آغاز نشده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا با بیان این مطلب، اعلام کرد: با توجه به اینکه هنوز فصل سرما نرسیده و از شدت گرمای هوا کاسته نشده، موج آنفلوآنزا نیز در کشور شروع نشده است.

او در خصوص ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر توضیح داد: افرادی که در گروه پرخطر ابتلا به موارد شدید بیماری قرار دارند، باید ابتدای فصل پاییز از این واکسن استفاده کنند. این گروه‌ها شامل بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، نارسایی‌های کلیوی و کبدی، بیماری‌های ریوی مزمن، دیابت به خصوص کسانی که دیابت‌شان به خوبی کنترل نشده است، مبتلایان سرطان و تحت درمان، خانم‌های باردار و پرسنل مراکز بهداشتی درمانی که با بیمار در ارتباط هستند و همچنین کسانی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کنند، هستند.

شناسایی ۳۰۰۰ مورد ابتلا به آنفلوآنزا در سال ۹۴

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در خصوص آمار ابتلا به این بیماری در سال گذشته نیز گفت: هرسال حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم جامعه در فصل آنفلوآنزا به این بیماری مبتلا می‌شوند، اما همه آنها آزمایش نمی‌شوند؛ چرا که بیشتر موارد ابتلا به آنفلوآنزا، خفیف است. به همین دلیل، رقمی که به عنوان آمار مبتلایان به این بیماری اعلام می‌شود، نشان دهنده کل بیماران نیست.

او افزود: سال گذشته حدود ۳۷ هزار نفر در فصل شیوع این بیماری، در سراسر کشور دچار بیماری‌های شدید تنفسی شدند که بعد از انجام آزمایش، ابتلای ۳۰۰۰ نفر آنها به آنفلوآنزا محرز شد.

106

کد خبر: 685900

وب گردی

وب گردی