عزیزی: دانشگاه ازاد اسلامی سومین جشنواره لقمان حکیم را 21 آذرماه برگزار می کند

دبیر کمیته اجرایی سومین جشنواره لقمان حکیم گفت: 21 آذر ماه جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی «لقمان حکیم» برای سومین سال متوالی از سوی دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار می شود .

نیوشا یعقوبی - دکتر آرش عزیزی معاون پژوهش و فناوری واحد دندانپزشکی، استاد تمام دندانپزشکی واحد تهران و دبیر کمیته اجرایی سومین جشنواره لقمان حکیم در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره لقمان حکیم با هدف قدردانی از اعضای هیات علمی و دانشجویان فرهیخته علوم پزشکی و نیز معرفی فعالیت‌های برتر حوزه علوم پزشکی در 4 محور پژوهش، آموزش، خدمات سلامت و دانشجویی برگزار می شود.

در مورد جشنواره لقمان حکیم توضیحاتی بدهید؟

جشنواره علوم پزشکی لقمان دو سال است که برگزار می شود و امسال سال سوم برگزاری است این جشنواره در سطح کل دانشگاه های واحدهای علوم پزشکی دانشگاه های آزاد اسلامی کشور برگزار می شود و شامل همه رشته های علوم پزشکی مانند پزشکی، دندانپزشکی، مامایی ،داروسازی،پرستاری و رشته های وابسته پزشکی است .

متولی برگزاری این جشنواره کدام واحد است ؟

مجری سومین دوره جشنواره لقمان حکیم واحد دندانپزشکی تهران دانشگاه آزاد اسلامی است .

در مورد محورهای این جشنواره توضیح دهید ؟

جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در چهار حوزه آموزشی، پژوهشی ، خدمات سلامت و دانشجویی برگزار می شود .

تا بحال چند اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است ؟

ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از تاریخ 26 مهر شروع شده و تا 19 آبان ماه ادامه دارد و متقاضیان می توانند مدارک خود را تا پایان وقت اداری 19 آبان به دبیرخانه اجرایی جشنواره ارسال کنند.

لطفا در مورد نحوه ارسال آثار توضیح دهید

جشنواره یک سایت به نشانی http://jashnvareh.med.iau.ir/ دارد . 17 مهر فراخوانی برای واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد سراسر کشور ارسال و درباره این جشنواره ومحورهایش و اینکه علاقمندان به ثبت نام چگونه می توانند ثبت نام کنند از طریق معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع رسانی شد.

داوری ها به چه صورت است ؟

امسال برای انتخاب صحیح برگزیدگان و داوری های دقیق ، کارگروه هایی در چهار محور تشکیل شذ که در آنها نمایندگان واحدها حضور دارند بر این اساس نماینده ای از هر واحد شهرستان ها دعوت شده تا در کارگروه ها شرکت کنند و اولین کاری که انجام دادیم به روز رسانی سایت جشنواره و انتخاب محورهای جشنواره با نظر معاونت علوم پزشکی بود. برای این کار چهار جلسه برگزار و کارگروه آموزشی،پژوهشی ،خدمات سلامت ودانشجویی تشکیل شد وکارگروه ها محورها و شاخصه های دو جشنواره قبلی را بررسی کردند و شاخصه ها نمره دهی ها با نظر اعضای جدید بازنگری شد به عنوان مثال شاخصه پژوهش در چند قسمت شامل پژوهشگر برتر، محقق جوان برتر ، کتاب برتر ، مقاله برتر ،مراکز تحقیقاتی برتر ابداع و اختراع ، و مجله برترمشخص شد ومحورهای آموزش شامل: گروه آموزشی برتر، استاد برتر، دفاتر و مراکز توسعه آموزش علوم پزشکی است و محورهای خدمات سلامت شامل: حیطه اعضای هیئت علمی ارتقا دهنده سلامت، حیطه عمومی و اختصاصی بیمارستان ارتقا دهنده سلامت، حیطه دانشگاه‌های مجری طرح دانشگاه سالم، حیطه کارکنان ارتقا دهنده سلامت و محور دانشجویی شامل دانش آموخته برتر است.

علاقمندان برای ارسال آثار تا کی زمان دارند؟

فراخوان تا 19 آبان ادامه دارد تا همکاران سراسر کشور بتوانند آثار ومطالب علمی خود را ارسال کنند تا دسته بندی و بررسی شود و افراد برگزیده انتخاب شوند .

هدف از برگزاری جشنواره چیست ؟

هدف از برگزاری سومین دوره جشنواره لقمان حکیم این است که از اعضای هیات علمی ، دانشجویان و تمامی بزرگوارانی که در حیطه بهداشت وسلامت و علوم پزشکی که در دانشگاه آزاد اسلامی زحمت می کشند و مشغول به کار هستند قدردانی و از برترین ها تجلیل شود تا تشویقی برای افرادی که زحمت می کشند باشد .این افراد شامل اساتید ،دانشجویان ،پژوهشگران ، استاد ودانشجوی نمونه ، برترین ها در راه اندازی کلینیک های درمانی وبیمارستان ها ومراکز تحقیقاتی هستند.

جشنواره لقمان حکیم هر سال در شهریورماه برگزار می شد و امسال با کمی تاخیر در21 آذر برگزار می شود.

105/106

کد خبر: 689965

وب گردی

وب گردی