زمین‌خواری در پوشش مجوز تکثیر و پرورش/ خلع ید بیش از 3 هزار هکتار زمین‌های واگذار شده در قالب تکثیر و پرورش

مدیرکل دفتر حفاظت و صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به صدور 65 مجوز تکثیر و پرورش در استان‌های مختلف قبل از سال 92، گفت: پس از پایان مهلت سه ماهه بیش از 3 هزار هکتار از این زمین‌ها خلع ید شده‌ است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی تیموری مدیرکل دفتر حفاظت و صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست؛ در رابطه با زمین در پوشش تکثیر و پرورش گفت: در استان‌های مختلف قبل از سال 92 حدود 60 الی 65 مجوز تکثیر و پرورش به اشخاص حقیقی و حقوقی داده شده بود.

او ادامه داد: سازمان منابع طبیعی زمین‌هایی را به این افراد برای تکثیر و پرورش واگذار کرده بود ولی آن‌ها هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده بودند که پس از پایش‌ها و نظارت‌های انجام شده از سوی محیط زیست، دریافتیم بیش از 3 هزار هکتار از این زمین‌ها در تصرف اشخاص بوده و هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

تیموری افزود: پس از فرصت سه ماهه‌ای که به این افراد داده شد مجددا پایش‌ها انجام و آن دسته از افرادی که هیچ اقدامی برای تکثیر و پرورش نکرده بودند مشخص و از طریق منابع طبیعی و با نظارت و پایش محیط زیست زمین‌ها پس گرفته شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: به طور کلی بیش از 3 هزار هکتار از زمین‌های واگذار شده برای تکثیر و پرورش که هیچ عملی در آن‌ها انجام نشده بود، خلع ید شده‌اند.

او با بیان اینکه قرق اختصاصی، واگذاری زمین نیست و ما محدوده‌ای را برای حفاظت از منطقه به افراد معرفی می‌کنیم، گفت: تکثیر و پرورش برای گونه‌های مختلف از طریق واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی است که مجوزهای آن به قبل از سال 92 باز می‌گردد.

تیموری بیان داشت: در تکثیر و پرورش، دولت یک محدوده‌ای را به شخص واگذار می‌کند تا زمین خود را برای طرفه و فروش گونه‌های پرورش داده به باغ وحش آماده کند.

او در پایان گفت: قرق اختصاصی با تکثیر و پرورش فرق می‌کند چرا که در قرق اختصاصی شخص طبیعت را حفظ می‌کند.

700/703

کد خبر: 707941

وب گردی

وب گردی