آخوندی :راه‌آهن باید در صدر حمل‌ونقل کشور قرار گیرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده راه‌آهن باید در صدر ناوگان حمل‌ونقل کشور قرار بگیرد و برنامه شهرسازی جدیدی بر همین مبنا خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل جدید راه‌آهن ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه ریلی سمنان اظهار داشت: در دو هفته اخیر هم در سطح ملی و هم در سطح وزارتخانه روزگار سختی سپری شد اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده رئیس جدید این شرکت را در کوتاه‌ترین بازه زمانی انتخاب کردیم تا از فشار وارده به کارکنان بکاهیم.


وی افزود: ما سعی برآن داریم تا با آنچه که در دستانمان هست و علی رغم تمامی مشکلات مالی موجود ناوگان ریلی کشور را بهبود و ارتقا بخشیم.

آخوندی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه زیرساخت و بهسازی خطوط قدیم اتصال شبکه ریلی کشور به آسیا بوده است؛ همچنین از دیگر اقداماتی که در اولویت‌های کاری وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته بود می‌توان به اتصال تمامی شبکه به استان‌های کشور و بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای اشاره کرد؛ استفاده از سیستم‌های نوین IT، مدرن سازی و وارد کردن قطارهای سریع‌السیر به کشور برای افزایش ظرفیت باری و مسافری از دیگر اقدامات مهمی بود که طی سه سال اخیر انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های آتی این وزارتخانه و شرکت راه‌آهن اظهار داشت: صنعت ریلی کشور نیاز به تأسیس شرکت‌های حومه‌ای دارد تا با بهره‌گیری از این شیوه بتوانیم برای مسیرهای کوتاه نیز از قطار استفاده کنیم که در صورت تحقق این امر می‌توانیم به کاهش آلاینده‌های زیست محیطی کمک شایانی کنیم.

وی تصریح کرد: ارتقای ناوگان مسافری و باری، جذب نیروی انسانی جدید، ترکیب راه‌آهن و بندر در نتیجه افزایش سهم استفاده از راه‌آهن از دیگر اقدامات مهم در این حوزه بوده است.

آخوندی تأکید کرد: راه‌آهن باید در صدر حمل‌ونقل کشور قرار گیرد و در این راستا برنامه‌های متعددی تنظیم شده که باید در اولویت برنامه‌های جدید شهرسازی ریل پایه در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های پورسیدآقایی، سعید محمدزاده را به عنوان مدیریت جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

101/402

کد خبر: 712333

وب گردی

وب گردی