برگزاری نشست علمی با موضوع ازدواج آسان‎ در واحد تویسرکان

نشست علمی با موضوع ازدواج آسان به همت کانون فرهنگی هنری مسجد دانشگاه آزاداسلامی واحد تویسرکان، مرکز بهداشت شهرستان، معاونت دانشجویی فرهنگی واحد تویسرکان و بسیج اساتید در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید آقا حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان سخنران در این نشست علمی در خصوص ارزش، اهمیت و تقدس امر ازدواج با بیان اینکه خداوند تمام موجودات عالم را جفت و زوج آفریده و حوزه آفرینش بر اساس زوجیت بنا نهاده شده، گفت: زوجیت مبدا و اساس توحید و نهایت عبادت است و وقتی انسان زوج می شود و ازدواج می کند کامل می شود.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرماید: « من با اسم جمالم موجودات مونث و با اسم جلالم موجودات مذکر را خلق کردم، پس موجودات مونث می شوند مظهر جمال و زیبایی خدا و موجودات مذکر می شوند مظهر جلال و قدرت خداوند و اسم اعظم خداوند از این دو تشکیل می شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: ژان پیاژه دانشمند و روانشناس فرانسوی که تحقیقات متعددی روی رفتار و اعمال انسان انجام داده و معتقد است زنها بیشتر موجودات شنیداری و مردها بیشتر موجودات دیداری هستند و زنها با شنیدن کلمات خوب و خوشایند خوشحال می شوند و مردان با دیدن زیبایی بیشتر به وجد می آیند.

سید آقا حسینی عنوان نمود که این دانشمند به گفته خودش 23 سال روی یک حدیت پیامبر (ص) پژوهش و تحقیق کرده و آن اینکه حق یک دختر بر پدر چیست؟ و چنین بیان می نماید که: 1- پدر باید به احترام دخترش از جایش بلند شده و او را تکریم کند. دوم اینکه، پدر باید گونه های دخترش را ببوسد و سوم هم باید موهای دخترش را شانه بزند و طی تحقیقی که در طول 23 سال انجام شد نتیجه این حدیث و اعمال این رفتاربر روی گروه مورد تحقیق کاملاً موید صحت و صدق تاثیر شگرف این رفتارها بود که هیچ گونه انحراف اخلاقی و اجتماعی برای این دسته از دخترها که با چنین شیوه ای رشد کرده بودند به وجود نیامد.

پس از آن و در ادامه مراسم از اساتید و دانشجویان ممتاز رشته پرستاری و همچنین عوامل گروه نمایش «فانوس» و«اعجاز» با اهدائ لوح تقدیر قدردانی شد.

قابل ذکر است در حاشیه این مراسم شبکه بهداشت شهرستان تویسرکان که با همت و همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی «کانون دانشجویی سفیران سلامت» را در دانشگاه راه اندازی و افتتاح نموده است به توزیع قرص ویتامینD3، کپ فرهنگی راهنمای ازدواج شاد و پایدار و کتابچه ازدواج مناسب برای جوانان دربین دانشجویان اقدام کرد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739083

وب گردی

وب گردی