رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: همزمان با روز عید سعید غدیرخم، بازسازی واقعه غدیر در150 نقطه کشور انجام می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا مینو اصلانی گفت: بازسازی واقعه غدیر حدود پنج سال است که درکشور شکل گرفته ویک برنامه عمومی از سوی بسیج است تا نوجوانان و جوانان بیشتر با این واقعه آشنا شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان و جوانان کشور نسبت به واقعه غدیر آشنایی چندانی ندارند، تصریح کرد: بازسازی این واقعه می تواند هم در آشنایی این افراد و هم در بیان اتفاقات آن زمان به همه کمک کند.
وی اظهارداشت: برای نوشتن سناریو و اجرای واقعه غدیر در سراسر کشور، بانوان حضور جدی و فعالی دارند این کار باعث شده بسیاری از نوجوانان و جوانان که در عمق واقعه غدیر شاید تامل لازم را نداشتند تامل می کنند.
اصلانی بیان داشت: چون خطبه ای که توسط پیامبر اکرم (ص) خوانده شده بازسازی و قرائت می شود و در عین حال بازسازی کاملی از اتفاقات در روز غدیر در یک فضای بزرگ چند هکتاری انجام می شود، زمینه بهتری برای آشنایی همه با این واقعه صورت می گیرد.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: در تهران دو تا سه نقطه در مناطق لشکرگ و غرب تهران این واقعه بازسازی می شود.

در تهران دو تا سه نقطه در مناطق لشکرگ و غرب تهران این واقعه بازسازی می شود

وی در ادامه به برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه بسیج زنان اشاره کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس رونمایی از چندین کتاب انجام خواهد شد.
اصلانی با بیان اینکه همچنین شرکت بسیج جامعه زنان کشور در نمایشگاه کتاب اختصاصی دفاع مقدس از دیگر برنامه های ماست، افزود: به منظور آشنایی بیشتر دختران با شهید مرجان نازقلیچ به عنوان شهید شاخص سال 96 و از شهدای منا، در تمام مدارس دخترانه برنامه معرفی این شهید اجرا می شود.
شنبه 18 شهریورماه مصادف با روز عید سعید غدیرخم است.
706

کد خبر: 834822

وب گردی

وب گردی