« رکاب‌زنان در پی شمس» رونمایی می شود

کتاب رکاب‌زنان در پی شمس « از تبریز تا قونیه - – از قونیه تا دمشق» به قلم حسین کرمی قراملکی 2 مهرماه در موسسه فرهنگی یونس امره رونمایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب «رکاب‌زنان در پی شمس از تبریز تا قونیه – از قونیه تا دمشق» شرح سفری عرفانی با دوچرخه از «تبریز» دیار «شمس تبریزی» به «قونیه» دیار «مولانا جلال‌الدین بلخی» و «دمشق»، محل حشر و نشر شمس است. سفری در رابطه با این مسیر در سال 2007 میلادی از طرف سازمان یونسکو با نام سال مولانا ، طی شد.

این کتاب سفرنامه‌ای است که با ساختار سفرنامه‌های متداول کمی فرق دارد و در آن به فراخور محل‌ها و اتفاقات از متون عرفانی همچون «مقالات شمس»، «مثنوی معنوی»، «غزلیات شمس»، «فیه‌ ما فیه» و متون دیگر استفاده شده است.

در جای‌ جای این کتاب شرحی بر زندگی و افکار شمس و مولانا آمده است و به برهۀ تاریخی که مولانا و شمس در آن می‌زیسته اند، نگاهی انداخته است. مطالب این کتاب همگی مستند هستند و به‌ صورت علمی به حدود 190 منبع ارجاع‌دهی شده‌اند. همچنین در لابه‌لای مطالب نیز حدود 94 نقاشی از نقاشی‌های ترسیم‌شده توسط دیگر سیاحان و نقاشان عثمانی، فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و ... استفاده شده است. در انتهای کتاب نیز برای هر روز سفر، یک تصویر کلاژ از اماکن آن روز و نقشۀ سفر، به‌ صورت رنگی اضافه شده است.

دکتر «توفیق سبحانی» و «حبیب نبوی» مقدمۀ زیبایی بر این کتاب نوشته‌اند و دکتر «نادر صادقیان» نیز کار ویراستاری آن را انجام داده‌اند و امسال توسط انتشارات ستوده چاپ شده است.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می توانند روز 2 مهرماه ساعت 16 به موسسه یونس امره واقع در بلوار آفریقا، خیابان شهید سعیدی پلاک 12 مراجعه کنند.

502

کد خبر: 838599

وب گردی

وب گردی