برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب با حضور 363 شرکت داخلی و خارجی/ حضور پاویونی 3 کشور خارجی در نمایشگاه امسال

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب طی روزهای 24 تا 27 مهرماه جاری با حضور 363 شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، کیومرث جلیلیان دبیر ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات فاضلاب وزارت نیرو با بیان این مطلب که، با توجه به توسعه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب همه ساله نمایشگاه‌هایی در قالب نمایشگاه بین المللی در خصوص معرفی توانمندی‌های کشورمان برگزار می‌شود، گفت: امسال نیز سیزدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب از تاریخ 24 تا 27 مهرماه سالجاری در 9 سالن نمایشگاهی در فضایی بالغ بر 30 هزار متر مربع با 12 هزار متر فضای سرپوشیده داخلی و 1740 متر فضای سرپوشیده خارجی و الباقی در فضای باز در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی تهران، با حضور 258 شرکت داخلی و 105 شرکت خارجی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: شرکت کنندگان در این نمایشگاه از 20 کشور از جمله ایتالیا، ترکیه، آلمان، آذربایجان، مجارستان، چین، فرانسه، اسپانیا، دانمارک، کره جنوبی، هندوستان، سوئیس، اتریش، انگلستان، سوئد، ژاپن، کانادا، بلژیک، ایسلند و جمهوری چک خواهند بود.

جلیلیان با اشاره به اینکه آیین افتتاح نمایشگاه 10 صبح روز دوشنبه 24 مهرماه با حضور سرپرست وزارت نیرو، معاونان و مدیران ارشد صنعت آب و فاضلاب کشور و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از میهمانان و سفرای کشورهای خارجی به صورت قطع روبان و بازدید برگزار خواهد شد اظهار داشت: امسال کشورهای چین و آلمان و ترکیه به صورت پاویون کشوری در نمایشگاه حضور پر رنگ تری از سایر شرکت کنندگان خواهند داشت.

او با بیان اینکه از میهمانان خارجی با توجه به بازار هدف دعوت شده است افزود: این میهمانان غالباً از کشورهای عراق، سوریه، تاجیکستان ازبکستان، ارمنستان، آذربایجان هستند که با میزبانی ستاد برگزاری نمایشگاه از آنان دعوت شده تا ضمن حضور در نمایشگاه و بازدید از توانمندی‌های صنعت آب و تاسیسات فاضلاب در نشست‌های احتمالی در قالب BTB با شرکت‌های داخلی حاضر شوند.

دبیر ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات فاضلاب با اشاره به اینکه شرکت‌هایی که در 5 سال متوالی تقدیر شده و سال گذشته نیز لوح زرین دریافت کرده‌اند، امسال بر اساس تصمیم کمیته فنی ارزیابی نمی‌شوند، گفت: از این شرکت‌ها در بیانیه هیات داوران فقط به صورت شفاهی تقدیر می‌شود ولی مابقی شرکت‌ها ارزیابی شده و از چند شرکت دانش بنیان نیز به عنوان شرکت برتر تقدیر می‌شود.

او اشتغالزایی، ارزآوری، صادرات کالا و تجهیزات فنی و مهندسی را از اهداف اصلی سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب دانست و اضافه کرد: امسال با توجه به بحث برجام و فضای بین المللی موجود، با شرکت‌های مطرح جهانی که حضور جدی در نمایشگاه دارند مصاحبه شده و دیدگاه‌های آنان در خصوص حضور در نمایشگاه و بازارکار ایران در قالب سرمایه گذاری، صادرات، انتقال فناوری و همکاری‌های فنی و علمی با شرکت‌های داخلی در رسانه‌ها منعکس می‌شود تا شرکت‌های خارجی بیشتری برای حضور در بازار داخلی ترغیب شوند.

جلیلیان افزود: در این نمایشگاه انواع لوله و اتصالات پلیمری و فلزی، تصفیه و فیلتراسیون، سامانه‌های آب شیرین‌کن، لوله و اتصالات و شیرآلات، اتوماسیون و سامانه‌های ابزار دقیق، سامانه‌های اندازه گیری، تجهیزات آزمایشگاهی و آخرین فناوری‌ها و تولیدات و تجهیزات آب و فاضلاب در معرض نمایش عمومی قرار خواهد گرفت.

او در ادامه اضافه کرد:علاوه بر حضور شرکت‌ها، تشکل‌ها و سمن‌ها، انجمن‌های مرتبط نیز در نمایشگاه حضور دارند تا در خصوص سیاست‌های حوزه خصوصی و تولیدات ساخت داخل و تعامل آن‌ها با دولت نقش جدی‌تری از خود به نمایش بگذارند.

دبیر ستاد برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات فاضلاب در ادامه اذعان داشت: مراسم اختتامیه نیز در ساعت 15 روز پنجشنبه 27 مهرماه با حضور "اسحاق جهانگیری" معاون رئیس جمهور برگزار و در آن مراسم با قرائت بیانیه کمیته فنی از شرکت‌های منتخب تقدیر خواهد شد.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب از روز دوشنبه 24 تا پنجشنبه 27 مهرماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی دایر بوده و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعداز ظهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

402

کد خبر: 845054

وب گردی

وب گردی